Profesional. Mungkin kalimat itu yang tersemat dalam jiwa penyanyi Datuk Awie apabila perlu bekerjasama dengan rakan artis Erra Fazira untuk sebarang program hiburan dan juga persembahan.

Vokalis kumpulan Wings itu menjelaskan, isterinya, Datin Sharifah Ladyana Syed Samsuddin juga tidak cemburu apabila dia sering menjalinkan kerjasama dengan primadona filem Melayu itu sejak kebelakangan ini.

Menurut Awie, isu berkenaan tidak pernah timbul antara dirinya dan isteri. Bahkan, Awie berkata, Sharifah sangat memahami dan teruja setiap kali dia dan Erra menjalinkan hubungan kerja bersama.

“Sebenarnya, tiada isu pun antara kami. Isteri saya beri kebenaran dan dia juga sangat teruja. Sebab dia pun peminat Erra.

“Jadi, semuanya baik-baik sahaja, tiada perasaan cemburu,” katanya kepada Gempak.

Awie berkata demikian dalam sidang media Konsert Romantika yang diadakan di Hotel Royal Chulan Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Dalam pada itu, Awie turut menjelaskan yang dia berasa selesa setiap kali bekerjasama dengan Erra yang dianggap sebagai kenalan lama.

“Berpuluh tahun saya dah kenal dia. Kami banyak tolak ansur dan faham antara satu dengan lain.

“Dulu pernah bertunang, kecewa, putus dan hujungnya kembali bersahabat. Insya-Allah, saya tidak mempunyai masalah untuk bekerjasama dengannya,” ujar Awie lagi.

Konsert Romantika yang menampilkan Awie dan Erra itu bakal diadakan di Sabah International Convention Centre pada 20 Ogos depan.

Untuk tempahan tiket, hubungi Perry Hussin 013-8688282; Fernalis 013-8034232; Shaira 011-1002383 dan Hana 019-6928417.