,
Viral

Jaga Aurat Dari Terdedah, Syafiqah Aina Rasa Lebih Selamat Pakai Stoking, ‘Inner’ & ‘Legging’ Tiap Kali Keluar Rumah - “Saya Cuba Untuk Sempurnakan…”

Asyikin Mayudin
24/10/2024
01:55 MYT
Usahawan dan personaliti media sosial, Syafiqah Aina berkongsi mengenai perjalanan dia dalam menutup aurat lebih baik dengan memakai stoking dan baju ‘inner turtle nick’ dan ‘legging’.

Rasa lebih selamat

Tidak menyangkakan sudah tiga tahu perubahan itu dilakukan, Syafiqah mengakui dia berasa lebih selamat dan dapat menjaga auratnya daripada terdedah.

“Saya mula pakai stoking lambat juga, tahun 2021 baru sedar diri. Tapi tak sangka dah tiga tahun bertahan. Kalau nak tahu, saya tidak akan tinggal pakai baju inner turtle neck, legging dan stoking bila keluar.

“Sebab bila pakai itu semua rasa lebih selamat. Tak payah risau, kalau kena tiup angin terselak boleh sampai nampak kaki atau badan. Lagi-lagi apabila pakai skirt atau seluar longgar.
“Kadang tak perasan bila duduk di kerusi atau silang kaki, skirt atau seluar boleh terselak sampai nampak kaki kan,” kongsinya di Instastory bagi menjawab pertanyaan seorang pengikut.

Harap terus istiqamah

Menerusi perkongsian yang sama, isteri kepada pempengaruh media sosial dan usahawan Hafiz Mahamad itu berharap dirinya akan sentiasa istiqamah dan kekal mengenakan pakaian tersebut.
“Rasa secure (selamat) itu yang buat saya boleh bertahan sampai sekarang. Doakan saya tau, saya mencuba untuk sempurnakan juga cara pemakaian dan sentiasa memperbaiki diri,” katanya lagi.

ARTIKEL BERKAITAN: Takut Tercurang, Hafiz Mahamad Minta Isteri Sentiasa Check Handphone - "Pekerja, Usahawan Saya Pula Ramai Wanita"

ARTIKEL BERKAITAN: Syafiqah Aina Yakin Hafiz Mahamad Setia - “InsyaAllah Dia Tak Akan Buat Benda Itu”

ARTIKEL BERKAITAN: Gambar Isteri Dijadikan Modal Lanc*p, Ini Tindakan Hafiz Mahamad Kepada Si Pelaku

ARTIKEL BERKAITAN: Berhabis RM500K, Hafiz Mahamad Arahkan Filem Pendek Misi Ainaa! - "Bukan Nak Kaut Untung, Saya Buat Demi ..."

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

"Saya Minta Suami Kahwin Lain Sebab Muka Saya Tak Sempurna" - Mangsa Produk Merkuri Kongsi Derita Kulit Breakout

gempak
20/08/2024
20:25 MYT
Seorang wanita yang menjadi mangsa produk merkuri berkongsi 'penderitaannya’ melalui di platform media sosial TikToknya baru-baru ini.
Berita

Isu Stoking Kalimah Allah: Pengasas dan Pengerusi KK Mart Dilepas Dan Dibebaskan

gempak
15/07/2024
11:30 MYT
Pengasas dan Pengerusi Eksekutif Kumpulan KK Mart, Datuk Seri Dr Chai Kee Kan dan isteri, Datin Seri Loh Siew Mui dilepas dan dibebaskan (DNA) oleh Mahkamah Sesyen atas pertuduhan melukakan perasaan orang Islam dalam isu penjualan stoking tertera kalimah Allah.
Berita

Isu Stoking Kalimah Allah, Juruteknik Dijel 6 Bulan & Denda RM12,000

gempak
22/03/2024
04:32 MYT
Akhirnnya dikenakan hukuman.
Terkini

Selepas Isu Stoking Kalimah Allah, KK Supermart Jementah Pula Diarah Tutup Sebab Tak Asingkan Minuman Keras

gempak
22/03/2024
01:55 MYT
Kedai serbaneka KK Supermart & Superstore (KK Supermart) cawangan Jementah, Segamat diarah menutup operasi serta-merta selepas dikesan tidak mengasingkan minuman keras dan minuman biasa di premis itu, kelmarin.
Hiburan

“Sebagai Seorang Umat Islam, Saya Terkesan” - Shuib Ulas Isu Stoking Kalimah Allah

gempak
21/03/2024
05:55 MYT
Ini komen Shuib.
BorakSeeni