Tular satu hantaran lucu di media sosial baru-baru ini memaparkan seorang wanita dan keluarganya sesat di kawasan tempat letak kenderaan pusat beli-belah IOI Putrajaya.

Difahamkan hal itu terjadi kerana keluarga tersebut terlupa lokasi kenderaan mereka di dalam bangunan berkenaan.

BERITA TRENDING: Lelaki Bertekak Dengan Mekanik, Bayar RM8,000 Tapi Kereta Tak Repair! - "Bila Call, WhatsApp Tak Respon"

“Kami yang hilang, keretanya ada di sini, tak tahu lah kami di mana, tadi kami rasa A (parking), tapi sampainya kereta tiada.

“Lepas tu sekarang ni ada di E, cari A je hilang! Kami dah baca macam-macam ayat tak keluar-keluar juga kereta,” seloroh seorang daripada ahli keluarga berikut.


Keluarga itu bagaimanapun berjaya menemui kenderaan mereka selepas satu jam dengan pertolongan pelanggan yang berada di situ.

Menjengah ke ruangan balas entri itu, rata-rata netizen berasa terhibur dan ada juga segelintir yang menitipkan pesanan supaya tidak sesat di kawasan tempat letak kenderaan pusat beli belah.

Antara komen yang diterima:

“Saya punya tips, ingat pintu masuk kedai apa dan hafal sekeliling InsyaAllah jumpa. Kelakar bang, takpe asal orang tak hilang,”

“Bertabahlah, kena tangkap gambar lokasi parking, dekat sana salah masuk lif keluar dekat tempat lain, nampak sama tapi bukan,”

“Aku kalau pergi mall selalu tangkap gambar tiang. Trauma sebab haritu parking dekat Tamarind Square boleh sesat.”

Setakat artikel ini ditulis, entri berikut meraih 100,000 tontonan dan lebih 300 tanda suka di Platform X.

Sumber: Platform X