,
Hiburan

"Kapala Pening!" - Slang English Wanna Ali Dibuat-Buat? Ini Kata Empunya Diri

Amri Hassan
14/06/2020
04:30 MYT
Selepas filem Ada Apa Dengan Dosa ditayangkan sejak 4 Jun lalu, ramai yang memberikan pendapat dan komen termasuk isu slang bahasa Inggeris pelakon utamanya, Wanna Ali.
Memegang watak Aurora, gadis yang dibesarkan oleh keluarga angkat di Scotland, Wanna perlu mempraktikkan berbahasa Inggeris dan minimal bahasa Melayu.
"Itu karakter saya, jadi saya tiada pilihan lain selain bercakap menggunakan slang tersebut. Terpulang nak percaya atau tak.
"Saya mengikut mengarah dan skrip," katanya yang perlu berlatih mempraktikkan bercakap slang Inggeris lebih sebulan sebelum mula penggambaran.
Kata Wanna, slang Inggerisnya itu juga menyukarkannya menghayati watak terutama ketika emosi.
"Itu salah satu cabaran juga bila saya beremosi. Saya kena ingat 'aku ni tak boleh free berdialog dan aku tak reti cakap Melayu'.
"Tapi kalau nak bercakap Inggeris pula saya kena ada aksen," kongsinya kepada Gempak.
Ada Apa Dengan Dosa mengisahkan kehidupan seorang gadis yang dibesarkan dalam keluarga freethinker bernama Aurora (Wanna Ali) yang mendapat tahu identiti sebenarnya dari keluarga beragama Islam.
Lebih mengejutkan apabila Aurora adalah seorang anak luar nikah hasil daripada keterlanjuran perbuatan seorang pendakwah dan ibu kandungnya.
Kesannya, Aurora hampir membunuh diri namun kehidupannya berubah selepas bertemu dengan Khaliq (PU Riz).
Filem terbitan Pencil Pictures & Records itu dibintangi Ashraf Muslim, Wanna Ali, Fasha Sandha, PU Riz, Adam Corrie dan Fauziah Nawi.
Ada Apa Dengan Dosa telah mula ditayangkan di saluran Astro First (480) sejak 4 Jun.
Dengan hanya RM15, penonton boleh menonton Ada Apa Dengan Dosa selama 48 jam (2 hari) secara berulang-ulang.
Untuk mendapatkan info terkini mengenai filem Ada Apa Dengan Dosa, sila layari Instagram, Facebook dan Twitter Astro Shaw.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Anak Dituduh Jadi Penyondol Fattah-Fazura, Ayu Puteh Tampil Pertahankan Wanna Ali - “Kalau Tak Suka Pun Janganlah Sampai…”

gempak
14/09/2024
12:55 MYT
Penerbit, Datuk Ayu Puteh meluahkan rasa kesal apabila anaknya iaitu pelakon Wanna Ali teruk dikecam netizen gara-gara berkongsi foto bersama aktor Fattah Amin.
Hiburan

Dituduh Jadi Penyondol & Tak Sensitif Isu Rumah Tangga Fattah Amin-Fazura, Wanna Ali Jawab: “Saya Tak Ada Niat Langsung…”

gempak
13/09/2024
11:55 MYT
Pelakon Wanna Ali tampil menjelaskan perkongsian foto bersama aktor Fattah Amin sudah ditetapkan jadual pada malam tadi untuk dikongsikan di Instagram miliknya hari ini.
Hiburan

Kongsi Gambar Dengan Fattah Amin, Netizen Anggap Wanna Ali Tak Sensitif - “Kalau Awak Ambil Berat Fasal Kak Fazura & Hormat Dia, Tolong Delete”

gempak
13/09/2024
06:55 MYT
Gara-gara memuat naik foto bersama hero gandingan, Fattah Amin di Instagram, pelakon Wanna Ali dikritik netizen yang beranggapan perkongsian itu tidak bersesuai dengan waktu sekarang.
Hiburan

Netizen Kritik Cara Berdialog Bahasa Indonesia Meerqeen, Tuan Badan Komen; "Itu Hari Pertama Shooting, Jadi ..."

gempak
04/06/2024
08:55 MYT
Bintang muda, Meerqeen menerima dengan hati terbuka segala kritikan yang dibuat oleh netizen Malaysia gara-gara dialog nya di dalam sebuah drama negara seberang disifatkan sebilangan warganet sebagai pelik dan agak 'cringe'.
Viral

Buat Parodi Dialog Babak Projek: High Council, Wanita Ini Buat Ramai Netizen Terhibur

gempak
07/04/2024
09:00 MYT
Tindakan seorang wanita yang melakonkan semula atau membuat parodi sebuah babak yang dipetik daripada drama bersiri Projek: High Council berjaya membuat netizen terhibur.