“Malang tidak berbau,” itulah pepatah sesuai digambarkan dalam nasib seorang pengguna jalan raya apabila dirinya terpalit dalam satu kemalangan disebabkan perbuatan keji pihak tidak bertanggungjawab.

"Ada orang tuang minyak lagi di jalan raya...

Menerusi rakaman papan pemuka (dashboard) kereta yang dimuat naik ke media sosial, difahamkan kenderaan pengguna jalan raya itu hilang kawalan selepas terlanggar minyak yang dituangkan ke atas jalan raya.

“Kalau jalan dari Andalas atau hospital besar menghala ke Klang, ingat bawa perlahan-perlahan. Sekarang ada orang tuang minyak lagi di jalan raya,” tulis netizen.

Netizen Syak Geng Towing

Susulan penularan entri itu, rata-rata netizen menzahirkan rasa tidak puas hati serta menuduh pekerja tunda kereta (towing) yang menggunakan modus operandi berkenaan bagi mencapai keuntungan walaupun membahayakan nyawa orang awam.

“Tiba-tiba ada towing datang acah-acah nak bagi pertolongan tanpa ada orang telefon pun. Modus operandi dah boleh baca, patutnya mereka ni yang kena tangkap,”

“Semoga celakalah hidup orang yang aniaya orang sampai membahayakan nyawa ni,”

“Bagi mereka orang kemalangan itu rezeki. Celaka lah hidup dia.”

Harap Pihak Berkuasa Ambil Tindakan

Selain itu, ada juga yang meminta supaya pihak berkuasa memperketatkan undang-undang di kawasan Klang lantaran kepada kes-kes jenayah yang semakin meningkat di kawasan berkenaan.

“Pihak berkuasa dah boleh mula pantau kawasan Klang ni,”

“Aduh dah lah kadang lalu sini lewat malam, makin menjadi Klang ni,”

“Pihak berkuasa patut ada skuad jalan malam-malam ni.”

BERITA TRENDING: Polis Tahan Pemandu Mabuk Langgar Atlet Kayak Hingga Parah

Sekadar info, tiada info lanjut dan kenyataan yang dibuat daripada pihak berkuasa berkaitan kes itu.

Setakat artikel ini ditulis, posting itu meraih lebih 300,000 tontonan di Platform X.

Sumber: Platform X