Sudah hampir ke hujung minggu, Hari Khamis dihidangkan dengan cerita panas, gembira dan duka menyelubungi industri seni tanah air

Antaranya:

1. Bekas penyanyi nasyid dan komposer, Muhammad Yasin Sulaiman berdepan hukuman gantung sampai mati selepas didakwa di Mahkamah Majistret Petaling Jaya atas pertuduhan mengedar dadah jenis ganja di kediamannya pada 24 Mac lalu.

BACA: Yasin Berdepan Hukuman Mati! Mengaku Tidak Bersalah Miliki, Tanam Ganja


2.Komposer dan penyanyi nasyid, Yassin Sulaiman yang disyaki memiliki dadah dan menanam pokok ganja di sebuah kondominium di Kota Damansara, tiba di Kompleks Mahkamah Petaling Jaya untuk didakwa, hari ini.

Sebelum memasuki prosiding, dilihat Yasin sempat berpesan kepada media agar menyampaikan salamnya kepada YB Syed Sadiq.

BACA: “Kirim Salam Pada YB Syed Sadiq, Minta…”- Yasin Sulaiman Didakwa Di Mahkamah Atas Tuduhan Miliki Dadah


3. “Cinta lelaki teragung… Membuat aku berbahagia… Kaulah kekasih di dunia… Dan di syurga…” Inilah antara bait-bait lirik penuh makna yang ditulis oleh Allahyarham Iman Imran, penulis lirik lagu Lelaki Teragung nyanyian Dayang Nurfaizah.

Allahyarham menghembuskan nafas terakhir pada usia 47 tahun akibat kanser usus di kediaman keluarganya di Semenyih, Selangor jam 11.30 pagi tadi.

BACA: #Belasungkawa: Rudy Imran...Damailah Dikau Di 'Rumah Teragung', Pergi Mu Tiada Ganti


4. Bukan fantasi tapi realiti! Pelakon terkenal Korea, Son Ye Jin dan Hyun Bin kini bergelar suami isteri. Sebagai tanda ingatan buat peminat, agensi Hyun Bin, VAST Entertainment mendedahkan dua foto perkahwinan pasangan ini.

BACA: FOTO: Son Ye Jin, Hyun Bin Dedah Foto Perkahwinan, Cantiknya Pakai Baju Pengantin! Simple & Sweet


5. Seperti biasa, netizen menjalankan kerja-kerja ‘penyelidikan’ dan berjaya menemui maklumat peribadi profesor berkenaan menerusi CV yang telah tersedia dikongsikan oleh profesor berkenaan secara maya.

Justeru, ramai yang mengambil kesempatan menghubungi profesor berkenaan dengan meninggalkan pesanan menerusi Whatsapp - dan perbuatan tersebut sedikit sebanyak menjurus kepada aktiviti cyberbully.

BACA: Melampau! Nombor Telefon, Maklumat Peribadi Profesor Tersebar, Netizen Pesan Janganlah…