Penyanyi Farisha Iris melakar kejayaan apabila berjaya menamatkan pengajiannya di peringkat Diploma dalam sebuah majlis konvokesyen bertempat di Dewan Agong Tuanku Canselor, Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam, Selangor.

Menurut Farisha atau nama sebenarnya Farisha Asmadi, 23, perjalanannya untuk mendapatkan segulung diploma sangat mencabar dan tidak mudah sama sesekali.

“Alhamdulillah, dua tahun tunggu konvokesyen Diploma, selesai Diploma in Mass Communication @ Fakulti Komunikasi dan Media, UiTM Alor Gajah 2018 - 2020.

“Bukan mudah, tiada apa yang mudah. Terima kasih ibu bapa saya, keluarga, kawan baik, rakan sekelas kerana banyak membantu dan memberikan semangat.

“I tak pernah rasa bosan sambung belajar, it was challenging but worth it. Sekarang saya kena tunggu dua tahun untuk konvokesyen Ijazah Sarjana Muda. Jom kita sambung Masters pula Insyallah,” ujarnya menerusi satu hantaran di Instagram.

Farisha tampil manis dan sopan mengenakan baju kurung songket biru bersama tudung berona putih ketika majlis itu berlangsung.


Dalam pada itu, Farisha turut memuat naik momen bersama ibu bapanya ketika memakai jubah serta memegang transkip untuk bergambar kenangan.

Sementara itu di ruangan komen, ramai rakan selebriti dan peminat menitipkan ucapan tahniah di atas kejayaan bekas peserta program Big Stage itu menamatkan pengajiannya.

Sehingga kini, perkongsian tersebut telah menerima hampir 10,000 tanda suka daripada pengikutnya.