,
Hiburan

Lakar Sejarah, Impian Dolla Tercapai Adakan Konsert Perdana Khas Buat Peminat

Ainun
06/08/2024
03:55 MYT
Lebih empat tahun mencipta nama dalam industri muzik tempatan, kumpulan Dolla kita mampu tersenyum bangga dengan penganjuran konsert sulung Dolla: Re:birth The Experience pada Sabtu lalu.
Menampilkan persembahan bertenaga dan luar biasa, Dolla sukses melantunkan 14 buah lagu yang menampilkan sisi mereka sebagai trio pop paling digemari di Malaysia.
Pentas konsert dimulakan dengan tayangan video, kemudian diikuti dengan persembahan pembukaan menyanyikan lagu Bad. Menerusi persembahan tersebut, Sabronzo, Tabby dan Angel mengenakan busana warna ungu cair yang menyerlahkan karakter menawan dan penuh keyakinan.
Persembahan pada malam itu diteruskan dengan lagu Fight dan Dolla Make You Wanna. Selain menyampaikan lagu-lagu tersebut dengan penuh semangat, mereka turut meluangkan masa untuk menyapa dan berinteraksi dengan para peminat yang hadir, menjadikan suasana konsert lebih mesra dan meriah.

BERITA TRENDING: Peminat Dakwa Nampak Baby Bump, Syasya Rizal Hamil?

BERITA TRENDING: "Saya Sedih, Berharap Mereka Datang Majlis Kahwin Saya..." - Syasya Rizal

Bahang pada malam itu diteruskan dengan lagu-lagu seperti Drip, Best Side, dan Look At This. Alunan muzik hebat dari kugiran secara langsung berjaya meningkatkan adrenalin peminat yang hadir pada malam itu.
Dalam pada itu, Dolla juga berkongsi beberapa video selingan yang memaparkan persiapan mereka sebelum konsert berlangsung, video khas dari peminat serta video tentang pencapaian mereka sepanjang karier mereka di industri muzik Malaysia.

“Kami sangat berbesar hati untuk membuat persembahan di depan peminat, keluarga, Universal Music,dan semua yang hadir pada malam ini,” kata Sabronzo.

Menerusi segmen encore, Dolla mempersembahkan lagu bergenre balada mereka yang berjudul Here4u.
“Kami ingin ucapkan terima kasih kerana hadir ke konsert kami. Kami dedikasikan lagu ini untuk anda semua, Here4u,” kata Tabby kepada iDollas.

BERITA TRENDING: Beri Baju Lama Kepada Adik, Syasya Rizal Selesa Sarung Abaya

BERITA TRENDING: Perancangan Untuk Ada Konsert Pertama Masa Syasya Masih Ahli Dolla - “Perasaan Kami ‘Bittersweet’ & Sudah Tentu Masih…”

Untuk rekod, konsert yang dianjurkan oleh Human Solution di Zepp, Kuala Lumpur itu dihadiri oleh 2,400 peminat.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Filem

Ribuan Peminat Hadiri Jelajah Baik Punya Ah Long, 5 Pawagam di Terengganu & Johor Riuh Dengan Sokongan Penonton!

gempak
15/09/2024
12:55 MYT
Kehangatan sambutan yang diberikan oleh penonton menerusi filem Baik Punya Ah Long (BPAL) semakin membara!
Hiburan

30 Tahun Dalam Industri Muzik, Nora Ariffin Syukur Impian Adakan Konsert Solo Tercapai - “Hampir Mengalah…”

gempak
14/09/2024
15:55 MYT
Penyanyi, Datuk Nora Ariffin menzahirkan rasa syukur apabila impiannya untuk menjalankan konsert tercapai setelah 30 tahun berada dalam industri muzik tanah air.
Hiburan

“Tak Mahu Lakukan, Malas Nak Rasa Kecewa Lagi Tapi…” – Aina Abdul Akui Hampir Mengalah! Demi Peminat, Tetap Bangkit Anjurkan Konsert Imaji Tour

gempak
14/09/2024
13:55 MYT
Bagaimanapun kata Aina, semangat yang diberikan oleh orang sekeliling membuatkan dirinya bangkit untuk memastikan impiannya menganjurkan konsert berkenaan terlaksana.
Hiburan

Alan Walker Tunaikan Janji, Gegarkan KL Base 8 Nov Ini

gempak
14/09/2024
04:55 MYT
Menurut Alan, keputusan untuk membatalkan konsertnya sebelum ini adalah disebabkan faktor keselamatan dan juga isu penyalahurusan.
Viral

“Abang, Selamat Pulang Ke Kampung Halaman” - Netizen Teruja Lihat Lee Minho Kembali Ke Malaysia

gempak
13/09/2024
15:55 MYT
Kehadiran pelakon Korea terkenal, Lee Minho yang tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur, Sepang pada jam 5 petang tadi ternyata disambut meriah oleh peminatnya.