Kapten juri untuk program All Together Now Malaysia musim kedua (ATNM2) iaitu Datuk Syafinaz Selamat akui berpuas hati dengan keseluruhan program berkenaan selama sembilan minggu berlangsung.

Syafinaz memberitahu persaingan sengit dari peserta sejak minggu pertama hingga ke pentas akhir ATNM2 pada Ahad lalu.

“Secara keseluruhan saya melihat momentumnya ada pasang surut. Ada kala peserta yang datang sangat sengit..Ada kala saya melihat seperti masih peringkat audition.

“Bagaimana pun saya sangat gembira dengan tiga orang finalis kali ini kerana mereka memberi persaingan sengit.

“Lazarul kecundang kerana bagi saya pemilihan lagu yang salah disaat akhir iaitu ketika di psuingan Sing-Off,” katanya kepada Gempak.

Syafinaz ditemui selepas tamat rakaman program pentas akhir ATNM2 yang mana menyaksikan Khairul Nizam atau Kroll dinobatkan juara untuk musim kali ini.

Kroll yang mengaut RM50,000 menewaskan Jasper dan Lazarul dalam pusingan Sing-Off di pentas akhir ATNM2 yang lalu.

Pun begitu, Syafinaz akui ketiga-tiga finalis adalah yang terbaik dan yang menentukan juara ketika persembahan akhir mereka di pusingan Sing-Off.

“Saya rasa Jasper telah menunjukkan yang terbaik dan dia buktikkan apa yang dia boleh buat di saat-saat akhir dan saya sangat gembira dengan dia.

“Sementara Kroll pula dia konsisten sejak pusingan pertama dia sudah berjaya dapat 100 markah dan bila di peringkat akhir pun dia dapat menawan hati juri untuk mengundi.

“Macam saya cakap saya tak kisah siapa yang akan menang tapi yang penting tiga finalis ini pilihan yang tepat. Ketiga-tiga mereka bagus Cuma mungkin ada kurang sedikit dari segi pemilihan lagu dan sebagainya.

ATNM2 mempersembahkan barisan juri yang popular dan terkenal dengan mengetengahkan 13 muka juri baharu termasuk Datuk Aznil Hj. Nawawi, Ajai, Rozita Che Wan, Shila Amzah, Nikki Palikat, Marsha Milan, Reshmonu, Vince Chong serta ramai lagi.

Datuk Syafinaz Selamat pula menggalas tugasan sebagai Kapten Juri yang baharu. Manakala pengacara bubbly dan bertenaga, Sherry Alhadad kembali untuk mengemudi ATNM2.