Laman Utama

Makanan Lambat Sampai, Pelanggan Maki Rider P-Hailing - “Dekat Sejam Lebih S*al"

Gempak
23/11/2023
09:55 MYT
Kerja penghantaran makanan sememangnya bukan tugasan yang mudah untuk dilakukan kerana perlu berhadapan dengan segala macam cabaran terutamanya karenah pelanggan.
Dalam satu hantaran yang dibuat oleh pengguna Facebook, dia berkongsi beberapa tangkap layar yang menunjukkan seorang pelanggan memaki rider p-hailing kerana makanan yang dipesan lewat dihantar.
Dalam pada itu, pengguna Facebook itu sempat mendidik warganet tentang bagaimana sistem p-hailing berfungsi dan kadang kala menyebabkan makanan yang dipesan lewat dihantar oleh rider.
“Order makan ni, order masuk ke vendor, bila vendor terima order, vendor akan siapkan order dan dalam masa yang sama order ni akan mencari rider.
“Dalam kes ni order masuk ke vendor, tapi tak jumpa rider yang nak ambil. Tu yang pelanggan kena sidai,” tulis pengguna tersebut.

BERITA TRENDING: Parents Toksik! Minta Separuh Gaji Anak-Anak, Paksa Buat Loan & Bayarkan Komitmen Bulanan - "Kitorang Dah Tak Tahan"

Menerusi hantaran itu, majoriti menyelar sikap pelanggan itu yang disifatkan sebagai kurang ajar.
“Cancel je kalau kena macam ni. Padan muka,” komen seorang netizen.
“Mana adabnya?,” tulis seorang lagi netizen.
“Adab zero lah, tak pernah belajar adab kot,” ujar warganet.
Sumber: Facebook
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Berita

8 Kawasan Di Malaysia Catat Cuaca Panas Di Tahap Berjaga-Jaga

gempak
26/07/2024
05:55 MYT
Jabatan Meteorologi (MetMalaysia) mengeluarkan amaran cuaca panas di lapan kawasan di Semenanjung hari ini.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Hiburan

Malaysia Jadi Tuan Rumah BEYBLADE X SEA Cup 2024, Layan Juga Siri BEYBLADE X Di Astro Ceria!

gempak
25/07/2024
17:55 MYT
Para peminat permainan gasing moden dari Jepun, BEYBLADE, dari seluruh Asia Tenggara berkumpul bagi menyaksikan pelancaran BEYBLADE X Southeast Asia Cup (SEA Cup) 2024 baru-baru ini.