Laman Utama

“Mana Boleh Main Phone Waktu Bertugas” - Karl Shafek Selar Tindakan Pramugari Buat Live Di TikTok Ketika Sedang Bekerja

Izwan Isa
04/10/2022
02:26 MYT
Pengacara dan usahawan fesyen, Karl Shafek menyelar tindakan seorang anak kapal sebuah syarikat penerbangan tempatan yang bersiaran secara langsung menerusi platform TikTok ketika sedang bertugas.
Karl berkata, keselamatan penumpang perlu diutamakan dan perbuatan menggunakan telefon bimbit ketika bertugas bukanlah satu keperluan.
“Saya lihat stewardess itu buat live menerusi TikTok ketika penumpang sedang naik ke pesawat. Bagi saya, hal tersebut tidak betul. Mana boleh main phone waktu bertugas.
“Ketika zaman saya dulu, perkara sebegini tidak dibenarkan, tetapi saya tidak tahu pula kalau live di TikTok dibolehkan sekarang,” katanya ketika dihubungi Gempak.
Karl turut berpesan supaya anak-anak kapal sentiasa peka pada kerja dan tidak terganggu dengan rutin dan aktiviti media sosial.
“Nak beri informasi tentang keselamatan tapi dalam masa sama balas komen di live TikTok. Jadi kerjanya itu tak fokus. Cubalah elakkan pada masa akan datang,” katanya lagi.
Terdahulu, menerusi kemas kini di Instagram, Karl memuat naik sepotong video yang dirakam menerusi siaran langsung seorang pramugari yang sedang memberikan informasi sebelum berlepas.
Pada ruangan kapsyen, Karl berkata, tidak kira berapa kompeten pun seseorang itu, minda seorang anak kapal haruslah bersedia untuk hal-hal berkaitan keselamatan penumpang.
Untuk rekod, Karl Shafek pernah bergelar pramugara di sebuah syarikat penerbangan suatu ketika dahulu sebelum terjun ke bidang penyiaran dan seterusnya pengacaraan serta lakonan.
BACA: "Angkat Beg Bukan Tugasan Wajib Kru Penerbangan" - Karl Shafek
Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Elcah Dedah Pramugari Sondol Suaminya! Siap Panggil Baby Sayang, Minta RM20,000 - “Mana Pergi Hati Kau, Aku Perempuan Dan Kau Pun Perempuan”

gempak
22/07/2024
06:52 MYT
Pempengaruh media sosial, Elcah mendakwa suaminya telah diganggu oleh seorang wanita yang bekerja sebagai pramugari di sebuah syarikat penerbangan terkemuka.
Hiburan

"Saya Dilahirkan Bukan Anak Orang Senang, Bila Kerja Pramugari Barulah ..." - Che Ta

gempak
06/03/2024
03:55 MYT
Pelakon dan usahawan, Rozita Che Wan, 51, mendedahkan dirinya pernah hidup susah dan tinggal di kawasan flat sebelum mengecapi kemewahan seperti hari ini.
Hiburan

Penaja Tarik Diri, Karl Shafek Tanggung Hutang RM500,000! - "Silap Saya Percaya Melayu Dengan Melayu"

gempak
12/02/2024
09:50 MYT
Pengacara dan cef selebriti Karl Shafek mendedahkan dia terpaksa menanggung hutang hampir setengah juta ringgit gara-gara penaja menarik diri saat akhir selepas pertunjukan fesyen bersama jenamanya, Neonate, akhir tahun lalu.
Laman Utama

Litar, Kenderaan Bermotor Nadi Ilham Koleksi Baharu Neonate X SVG

gempak
27/08/2023
14:50 MYT
Amazing!
Laman Utama

Berbekalkan SPM, Kelindan Lori Tak Sangka Dapat Terjun Ke Dunia Penerbangan!

gempak
19/07/2023
02:08 MYT
Rezeki tak salah alamat!