Pelakon dan penyanyi Ayda Jebat mengakui kecewa dengan tindakan seorang lelaki yang viral baru-baru ini akibat tindakannya menggunakan kekerasan terhadap seorang pemandu wanita hangat diperkatakan di media sosial.

Ayda berkata, dia berasa terkejut dengan insiden tersebut dan melihat kejadian sebegitu sebagai tidak patut berlaku.

BACA: Ayda Jebat Tak Sampai Hati Tengok Kaki Netizen Melecet, Nak Bayar Balik RM638 Supaya Boleh Beli Kasut Baharu - "Rasa Macam Kesian"

“Saya sangat terkejut bila lihat video berkenaan. Bayangkan seorang lelaki menyerang secara verbal dan fizikal terhadap seorang wanita walaupun wanita itu telah meminta maaf berkali-kali.


“Jujurnya memang kasihan melihat wanita itu yang menjadi mangsa kekasaran. Lebih-lebih lagi dia sedang ikut nyanyi lagu saya ketika kejadian berlaku, lagi saya rasa berasa tersentuh.

“Walaupun mungkin wanita itu melakukan kesalahan ketika memandu, tetapi pemandu lelaki itu tidak ada hak untuk berbuat demikian. Apa-apa pun cuba selesaikan dengan baik,” katanya kepada Gempak.

Ayda mengulas mengenai video tular seorang lelaki yang menunjal kepala seorang wanita yang sedang memandu kereta semalam.

BACA: Tunggu Dalam Hujan Berjam-Jam, Peminat Di Taiwan Gembira Akhirnya Bertemu Ayda Jebat

Menerusi video berkenaan, mangsa sedang mendengar dan menyanyi bersama lagu nyanyian Ayda iaitu Mana Ada Hati (Yang Ingin Trus Disakiti).

Dalam pada itu, Ayda terut berkongsi yang dia kini sedang sibuk menjalani penggambaran drama bersiri 50 episode untuk siaran Astro.

“Sekarang ini saya agak busy sebab dah hampir empat tahun tak masuk set penggambaran. Agak teruja sebab memang dah lama tak berlakon. Tapi dalam masa sama hati berasa berat sebab terpaksa tinggalkan anak di rumah.

“Mungkin ini kali pertama saya berenggang dengan Ana Nayla untuk bekerja dalam tempoh masa yang lama. Tapi alhamdulillah, Nabil banyak membantu dan keluarga juga banyak membantu,” katanya lagi.