Hiburan

"Manusia Dilahirkan Tak Sempurna Tapi..." - Perkongsian Sharnaaz Ahmad Runtun Jiwa Netizen!

Hanafis Haris
17/12/2019
10:33 MYT
Perkongsian pelakon Sharnaaz Ahmad mengenai sepucuk surat yang menceritakan tentang pengorbanan seorang suami ternyata meruntun jiwa netizen serta pengikut sosial medianya.
Gambar surat yang dimuat naik di Instagram itu menceritakan kisah seorang lelaki yang tiada pertalian darah, namun sanggup mencintai isterinya sepenuh hati.
"Manusia dilahirkan tak sempurna, tapi yang menyempurnakan adalah pasangannya.
"Terbaca ni di feed, tersentuh. Hidup yang bermakna adalah dengan mencari maknanya hidup.
"Renungkan sebelum saya delete. Sebab tak usah dikenangkan barang yang lepas kata org lama," kata Sharnaaz sebagai kapsyen.
Sementara itu menerusi ruang komen, rata-rata netizen tersentuh dengan perkongsian berkenaan.
Kebanyakannya menyifatkan ia sebagai peringatan buat isteri supaya menghargai pengorbanan suami.
Tidak kurang juga yang memberi kata semangat kepada pelakon itu dalam menempuhi cabaran rumah tangga.
Untuk rekod, pada 31 Ogos lalu, isteri Sharnaaz, Noor Nabila Mohd Noor mengesahkan sudah memfailkan perceraian terhadap pelakon itu.
Kemudian pada 11 September lalu, Mahkamah Rendah Syariah memerintahkan pasangan itu perlu menjalani proses Jawatan Kuasa Pendamai (JKP).
Kemelut perkahwinan antara Sharnaaz dan Nabila memasuki episod baharu apabila pelakon itu memfailkan permohonan nusyuz pada 30 September baru-baru ini.
Pasangan itu berkahwin pada 31 Mac 2017 di sebuah hotel di Petaling Jaya, Selangor dan hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan seorang cahaya mata lelaki bernama Jebat Jayden yang kini berusia setahun.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Viral

Buka Gerai Makan Di Tengah Kubur, Netizen Seram: “Tengah Malam Mesti ‘Ramai’”

gempak
25/07/2024
09:55 MYT
Sepotong video memaparkan sebuah gerai ‘jajanan’ dibuka di tengah-tengah tanah perkuburan di Pati, wilayah Jawa Tengah, Indonesia berjaya mendapat perhatian ramai baru-baru ini.