Kumpulan rock alternatif dari Malaysia telah bergabung dengan rakan karib mereka dari Indonesia, kumpulan Pijar untuk menerusi single Bahasa Melayu pertama mereka yang berjudul Sandiwara.

Mengulas tentang lagu tersebut, Midnight Fusic berkata: “Kami telah lama ingin mengeluarkan lagu dalam Bahasa Melayu atau Indonesia, dan gabungan kami dengan Pijar membuatkan proses pembikinan lagu ini amat mudah."

Lagu ini dihasilkan dalam masa satu hari, dan merupakan karya ciptaan Jack Alfredo yang merupakan vokalis kumpulan Pijar, manakala Midnight Fusic menambahkan gaya mereka dalam lagu ini.

“Lagu ini adalah lagu Bahasa Melayu pertama yang kami inginkan. Inilah lagu yang menampilkan kegembiraan dalam hidup kita dan mengingatkan kami tentang persahabatan antara kami dan Pijar,” ujar pemain gitar Midnight Fusic, Arif Kamarudin.

Midnight Fusic merasakan lagu ini sebagai lagu yang senang untuk didengari oleh orang ramai dan mereka ingin lagu ini ditafsirkan sendiri oleh pendengar mengikut perasaan mereka.

Sandiwara merupakan lagu yang sudah tentunya akan membuat pendengar tersenyum, dan membaea perasaan gembira kepada pendengar.

“Kawan baik kami, Dennis Ferdinand, yang membuat vokal tambahan dalam lagu ini memang telah membawa semangat baru kepada melodi Sandiwara," kata pemain gitar utama Midnight Fusic, Adrian Danial.

Walaupun pelan untuk mengeluarkan album Bahasa Melayu belum lagi diatur oleh Midnight Fusic, namun lagu Sandiwara boleh dinikmati menerusi semua platform penstriman muzik antaranya Apple Music, Deezer, JOOX, KKBOX, Spotify, YouTube & Youtube Muzik.

Jangan lepaskan peluang untuk mendengarkannya.