,
Hiburan

Minggu Pertama Penuh Cabaran, Arfie Shah Kenang Detik Berlakon Bersama Datuk Rosyam Nor

Ainun
12/07/2024
08:00 MYT
Pelakon baharu, Arfie Shah, berkongsi pengalamannya berlakon dengan Datuk Rosyam Nor menerusi drama siri Astro Originals, X-Change.
Menurut Arfie, sebagai pelakon baharu, sudah tentu dia berasa sangat gementar ketika mula-mula digandingkan bersama dengan pelakon legenda tersebut.

Hero Malaya

“Ketika sampai di lokasi penggambaran, saya cuba tukar mindset yang Datuk Rosyam merupakan manusia biasa. Tapi, apabila nampak sahaja beliau, saya berasa terkedu dan rasa gementar terus memuncak. Maklumlah, dia kan Hero Malaya.

“Pada minggu pertama penggambaran, saya dan Datuk Rosyam tidak bertegur sapa. Ketika itu, saya fikir ia merupakan salah satu cara pelakon menjiwai watak. Tambahan pula, saya sendiri tak tahu nak bercakap dengan dia macam mana.

“Tapi lama-lama kami mula berborak dan Datuk Rosyam melayani saya dengan baik. Rupanya, Datuk Rosyam hanya bergurau. Beliau hanya mahu uji keberanian saya untuk berlakon bersama,” kongsi Arfie.

BERITA TRENDING: “Babak Itu Jijik…” - Hariz Hamdan Akui Sukar Lakukan Aksi Cium Kaki

BERITA TRENDING: Rezeki Berlakon Datang Gara-Gara COVID-19, Arfie Shah Akui Masih Nervous Setiap Kali Uji Bakat Lakonan
BERITA TRENDING: Poster Karakter Siri Originals Terbaharu Astro, X-Change Dilancarkan!
BERITA TRENDING: "Kalau Muka Handsome Tapi Tak Ada Bakat, Tak Ke Mana Juga" - Rosyam Nor Dalam masa sama, Arfie turut memberitahu yang dia mula berasa selesa bekerjasama dengan pelakon yang disegani ramai itu.
“Masa itu, Datuk Rosyam lain sangat. Tak sangka, dia seorang yang kelakar. Dia betul-betul seorang yang lain,” katanya lagi.
Sekadar info, Arfie Shah membintangi siri drama premium terbitan Astro Shaw yang berjudul X-Change sebagai Khalif.
Selain itu, Arfie Shah, drama X-Change turut menampilkan barisan pelakon-pelakon hebat seperti Datuk Rosyam Nor, Marisa Yasmin, Hariz Hamdan dan ramai lagi.
Jangan lupa saksikan drama terbaru dari Astro Original X-Change bermula 12 Julai ini setiap hari jumaat di Astro Premier dan strim di Astro Go dan sooka.
Dapatkan Pek Astro sekarang dengan pemasangan PERCUMA dari hanya RM41.99/bulan. Raikan saat-saat bersama dengan #AstroBaharu - Hiburan kini lebih mantap untuk seisi keluarga. Layari astro.com.my sekarang!
ATAU
Strim kesemuanya bila-bila masa, di mana-mana sahaja dengan hanya RM13.90/bulan. Yang pasti, kontrak TAKDE! #sookaGotAll, strim semuanya sekarang:www.sooka.my
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Pelakon Kantoi Dengan Sugar Daddy, Sampai Minta Pembantu Peribadi ‘Deal’ Dengan Isteri Pertama Untuk Redakan Keadaan

gempak
07/09/2024
05:55 MYT
Hanya memperkenalkan artis tersebut sebagai R, Hilmi memberitahu bahawa aktres berkenaan pernah ditangkap oleh isteri pertama skandalnya itu.
Hiburan

Tak Nak Peminat Bazir Duit Mengundi, Siti Khadijah Hanya Perlu Sokongan Peminat Untuk Terus Berada Dalam Industri - "Saya Tak Nak Berlakon Sampai Tua Sangat..."

gempak
07/09/2024
03:55 MYT
Tidak pernah menganggap diri popular, pelakon Siti Khadijah berkata dia enggan meletakkan harapan yang tinggi dalam kerjaya seninya terutama hal yang berkaitan dengan anugerah.
Filem

Baik Punya Ah Long: “Jozan ‘Kepala’ Paling Sesuai Lakonkan Filem Ini” – Datuk Afdlin Shauki

gempak
06/09/2024
08:55 MYT
Pengarah dan pelakon dalam filem Baik Punya Ah Long filem, Datuk Afdlin Shauki berkongsi pemilihan gabungan dua pelawak hebat, Jozan sebagai hero adalah tepat untuk naskhah ini.
Hiburan

Astro Raih 9 Anugerah, Teguhkan Pengaruh Serantau di Anugerah ContentAsia 2024

gempak
06/09/2024
08:25 MYT
Syarikat kandungan dan hiburan terkemuka Malaysia, Astro menunjukkan kecemerlangannya dalam industri dengan memperoleh sembilan anugerah berprestij di Anugerah ContentAsia 2024.
Hiburan

Apich Lo Tak Tergugat Dengan Hero Baru, Anggap Usia Bukan Penghalang - "Kalau Minat, Mesti Usaha"

gempak
05/09/2024
12:55 MYT
Baru bertapak dalam industri lakonan, pelakon Apich Lo meluahkan rasa syukur kerana diberi kepercayaan untuk membintangi filem Pontianak 200KG