Minggu keempat Maharaja Lawak Mega (MLM) 2021, bertemakan seram bersama penyanyi undangan menyaksikan peningkatan dalam persembahan setiap kumpulan.

Kumpulan Tiro dianggotai Danial, Sharif dan Syaiful sekali lagi menerima Anugerah Lawak Terpedas Adabi berjumlah RM1,000 buat kali ketiga berturut-turut! Hatrick gais!

Ternyata percaturan Tiro menjadi apabila berjaya melembutkan hati ratu dangdut legenda Mas Idayu untuk menyertai mereka.

Aksi bersahaja Mas Idayu mencuit hati audiens di Putrajaya Convention Centre (PICC) termasuk Sang Bara yang memuji persembahan Tiro.

“Kelakar sangat ni Tiro!”, puji sang Bara sambil menghadiahkan 1 Ha, melengkapkan jumlah 5 Ha buat kali ketiga berturut-turut! Fuhhh! Hatrick lagi!

Selain Mas Idayu, audiens turut terhibur dengan gelagat Ameng yang ‘sporting’ melakonkan watak sebagai bayi dan memakai pampers di atas pentas!

Steady bohhhh! Walaupun dah level legend, tapi sempoi layan kumpulan Tobat yang menduduki tangga ketiga pada minggu lalu.

Dalam pada itu, kehadiran Dayang Nurfaizah di tempat duduk juri turut menjadi tanda tanya dan ada andaian mendakwa penyanyi popular itu bakal menggantikan tempat Uqasha Senrose.



Apapun, kepada kumpulan 3 Otak Phoon, Prakesh dan Fareid yang tersingkir, selamat maju jaya buat korang.

Kepada yang tertanya-tanya, ini markah penuh kesemua bintang MLM 2021 minggu lalu.