Penyanyi Ippo Hafiz menafikan kenyataan Fara Roslan dan dakwaan yang tersebar di laman sosial mengatakan dia sukar dihubungi untuk bertemu anak kedua mereka, Ibrahim.

Enggan menjadikan kisah rumah tangga sebagai bahan diperkatakan, penyanyi lagu Kekal Bahagia ini juga berkata Fara boleh kemukan semua bukti didakwa itu di mahkamah.

“Saya menafikan segala tomahan dan fitnah yang berlegar di laman sosial… saya serahkan kepada mahkamah dan cerita semua di sana. Saya bukan jenis yang suka nak bercerita di laman sosial.

“Kalau dia ada bukti dia boleh tunjukkan di mahkamah bukan media sosial. Dia lebih tahu apa yang sebelum ini kami bincangkan. Pada saya bila banyak fitnah lebih baik kita serahkan di mahkamah.

“Kita ada berhubung untuk hubungi anak pertama, bagi saya sebagai figura tak suka cerita peribadi diandaikan oleh pihak lain sebab mereka tak faham apa yang saya alami,” katanya.

BERITA TRENDING: 3 Bulan Tak Dapat Jumpa Anak Kedua, Isteri Ippo Hafiz Ada Bukti Sukar Dihubungi - “Kalau Dia Jaga & Tiada Masalah, Kenapa Saya…”

Ippo hadir bersama peguam syarie, Fakhrul Azman Abu Hassan ditemui ketika prosiding kedua tuntutan nusyuz di Mahkamah Rendah Syariah Ampang, Selangor.

Dalam pada itu, Ippo menyatakan dia masih menetap di kediaman yang sama dan mengakui anak keduanya yang tinggal bersamanya, gembira dan dalam keadaan baik.

“Kita tak pindah cuma kadang kala ada kerja di tempat lain. Buat masa ini saya menikmati masa dengan Ibrahim dan dia gembira bersama saya dan ya saya menjaga Ibrahim sendiri,” katanya.

Apabila ditanya sama ada masih sayangkan hubungannya bersama Fara, Ippo tidak menafikan.

“Susah saya nak cakap mengenai perkara itu, saya serahkan kepada mahkamah. Tipulah kalau tiada perasaan sayang. Keluarga ini memang kita ada perasaan sayang tapi apa yang boleh saya cakap saya minta semua doakan yang baik-baik.

“Dia masih isteri saya dan saya menghormati dia, jadi lindungilah maruah suami,” katanya.

BERITA TRENDING: Belum Dapat Beraya Bersama, Isteri Ippo Hafiz Dakwa Gagal Hubungi Anak Bongsu - “Kalau Tiada Halangan, Mesti Dah Jumpa Adik”

Dalam pada itu, peguam Ippo memberitahu pihak mereka masih belum menerima sebarang notis penyerahan permohonan cerai dan hadanah yang difailkan oleh Fara.

Sebelum ini, Fara mendedahkan dia tidak dapat bertemu dengan anak keduanya, Ibrahim sejak bulan Februari lalu.

Malah Fara juga mendakwa dia sudah cuba menghubungi Ippo namun suaminya tidak menjawab panggilan telefon.