,
Berita

"Nak Nyanyi Juga Belut Letrik Ni.." - Amyza Aznan Kritik Aliff Syukri Tak Habis-Habis Ceroboh Industri, Suruh Jadi Penerbit Je

ZULHILMI JALIL
11/02/2020
09:50 MYT
Pelakon Amyza Aznan mengkritik tindakan usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri yang disifatkan sebagai seorang yang suka 'menceroboh' industri seni tempatan.
Amyza, 44, berkata, industri seni bukanlah tempat yang selayaknya untuk usahawan tersebut kerana merasakan dirinya sebagai insan yang terbukti tidak mempunyai bakat dalam dunia nyanyian mahupun lakonan.
"Dalam bidang bisnes saya tabik pada dia, dia kental dia gigih, dia jual keliling dia sebagai kandungan YouTube dan bisnes dan dia berjaya. Tapi, dia tidak berjaya dalam industri kami sebab dia tak berbakat.
"Bakat bukan dibuat-buat. Seni ini terlalu halus dan tidak semua orang dikurniakan bakat. Sama macam saya dan netizen di luar sana, kami tak ada kemahiran dalam bisnes," katanya.
Perkara itu diluahkan Amyza sebagai respons kepada satu posting di Instagram Aliff yang mempertikaikan mengapa lagunya tidak layak ke Anugerah Juara Lagu (AJL).
"Lagi sekali anda cuba nak ceroboh industri kami nampaknya. Ya Datuk Seri, saya setuju dengan anda kali ini. Sangat setuju, bila anda cakap sepatutnya lagu anda dan anda diangkat.
"Memang patut diangkat tinggi-tinggi dan kemudian hempaskan anda kuat-kuat atas jalan raya supaya anda terjaga dan sedar diri. Saya tak marah anda nak menyanyi sebab minat, tapi tak perlu sampai usik AJL," luahnya.
Bukan itu sahaja, Amyza turut menasihatkan agar Aliff terus kekal berada dalam dunia perniagaan sahaja.
"Industri ini bukan tempat dia. Dia jadi penerbit drama dan syarikat rakaman pun dah sangat bagus dah. Nak nyanyi gak belut letrik ni," luahnya.
Perkongsian pandangan Amyza itu kemudian mendapat pelbagai respons dalam kalangan netizen.
Rata-rata bersetuju dengan apa yang diperkatakan pelakon drama Isteriku Mem Besar itu.
"Terbaik kak! Jujur dan berani.. tak ada ampu-ampu. Kau ingat kau datuk kaya raya, ada kak hairan.
"Memang betul pun suara dia tak sedap langsung, tolong sedar diri berjaya dalam bisnes je tak semestinya dalam dunia seni," tulis sebahagian netizen.
Terdahulu, Aliff memuat naik sepotong video yang mempertikaikan mengapa lagunya tidak layak bertanding di pentas berprestij biarpun mempunyai jumlah tontonan berjuta di YouTube.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Impian Jadi Kenyataan, Isteri Aliff Syukri Hadiahkan Ferrari Sempena Ulang Tahun Ke-17 Perkahwinan

gempak
17/08/2024
08:55 MYT
Usahawan sensasi Datuk Seri Aliff Syukri baru-baru ini berkongsi perkhabaran gembira di mana dirinya dihadiahkan kereta mewah jenis Ferrari oleh isterinya, Datin Seri Shahida.
Viral

Bekas Pembantu Peribadi Aliff Syukri Tak Mampu Upah Peguam - "Saya Tak Ada Wang Ringgit, Tapi Saya Ada Allah"

gempak
26/06/2024
00:45 MYT
Bekas pembantu kepada usahawan selebriti terkenal Datuk Seri Aliff Syukri iaitu Melati Abdul Ghani akan meneruskan perjuangan biarpun tanpa bantuan peguam.
Viral

Masih Degil & Ego, Aliff Syukri Enggan Beri Peluang Lagi Pada Bekas Pembantu Peribadi - "Sekarang Baru Sedar Langit Tinggi Atau Rendah"

gempak
25/06/2024
09:11 MYT
Baru sahaja menang kes saman fitnah terhadap bekas pembantu peribadinya, Melati Abdul Ghani, usahawan kontroversi, Datuk Seri Aliff Syukri kali ini memuat naik hantaran meluahkan perasaannya berhubung permasalahan itu.
Hiburan

Jual Durian RM8 Sekilo, Netizen Puji Sikap Pemurah Aliff Syukri! - "Perangai Walau Kadang Mak Sendiri Tak Boleh Faham, Tapi Dia Bersedekah"

gempak
19/06/2024
13:55 MYT
Usahawan sensasi, Datuk Seri Aliff Syukri menerima pujian netizen apabila dirinya menjual durian dengan harga hanya RM8 sekilogram.
Viral

Saran Angkat Call Boss Luar Waktu Kerja, Ramai Tak Setuju Dengan Aliff Syukri - “Kena Ingat, Pekerja Pun Nak Juga Waktu Rehat”

gempak
16/06/2024
08:00 MYT
Saranan usahawan kontroversi, Datuk Aliff Syukri berkenaan pekerja harus sentiasa bersedia menerima panggilan daripada majikan ketika di luar waktu bekerja nampaknya tidak dipersetujui netizen.