Minggu ni #NakCakapSikit terpanggil untuk menitip pesanan buat usahawan muda Ahmad Iqbal Zulkefli yang kini sudah pun memulakan ‘kehidupan baharunya’ di negara jiran, Indonesia.

#NakCakapSikit puji usaha Iqbal yang gigih dan tidak pernah jemu untuk mencari jalan mengembangkan lagi perniagaan beliau.

Cuma satu, #NakCakapSikit kurang berkenan. Tapi sebelum itu, #NakCakapSikit harap kalau Iqbal terbaca bingkisan ini anggaplah ia sebagai teguran membina untuk Iqbal ya.

Begini, #NakCakapSikit rasa lebih baik Iqbal fokus kepada empayar yang sudah sedia ada dan mantapkan strategi sedia ada. #NakCakapSikit yakin Iqbal pasti sudah bersedia dan menyusun rapi semuanya.

Iqbal sudah ada tapak yang kukuh, tak perlu rasanya muat naik hantaran ‘merepek’ di media sosial! Low class la Iqbal. Kena ingat ya ‘money can’t by class’ tau!

Contohnya bila Iqbal muat naik hantaran di Instagram Story kononnya nak bantu seorang wanita hamil tanpa suami lepas tu rela nak bela anak dia...Alahai dik, semua orang tahu siapa dia! Tak perlu dah rasanya marketing ‘sia-sia’ macam tu. Semua orang tahu ‘wanita’ tu kaya-raya di Indonesia sana dik…

Kalau ada projek nyanyian dengan, just straight to the point! Tak payahlah tarik clout macam tu. Iqbal move-on lah ya. Carilah cara yang lebih outstanding dan rasanya ramai akan salute!

#NakCakapSikit bukannya apa, takut nanti orang meluat pula dengan Iqbal. Sayang tau, sebab Iqbal ada bakat dan kebolehan yang Allah dah anugerahkan.

Gunakanlah sebaiknya Iqbal. #NakCakapSikit yakin, Iqbal sudah ada pengikut tersendiri yang menyokong perniagaan dan karier seni Iqbal.

#NakCakapSikit sendiri mengagumi semangat luar biasa Iqbal yang sentiasa tenang walaupun dihina dan dicaci netizen.

Jadi, apa kata Iqbal buktikan kepada kami semua yang Iqbal boleh berjaya dengan strategi yang lebih ekslusif dan mantap, ish…tak payah lah guna individu lain hanya untuk clout.

Trust me, Iqbal boleh berjaya dengan bergaya!

Apapun, buat Iqbal…Semoga berjaya dan all the best di negara seberang ya. Banggakan Malaysia okay!