,
Hiburan

Neelofa Dedah Tak Pernah Beli Barang Dapur Guna Duit Sendiri - “Sewa Rumah, Bil Air & Api Semua Saya Tak Pernah Sentuh…”

Firdaus
18/10/2024
06:55 MYT
Pelakon dan usahawan, Neelofa berkongsi bahawa dirinya tidak pernah mengeluarkan wang untuk keperluan rumah sebaliknya perkara itu diuruskan oleh suaminya, Haris Ismail.
Menerusi sesi podcast bersama aktres, Nora Danish dan pempengaruh, Natasha M Ozeir, Neelofa menyatakan Haris tidak membenarkan dia membeli barangan keperluan dapur menggunakan wangnya sendiri.
Menurut Haris, segala keperluan yang termasuk dalam kewajipan nafkah adalah tanggungjawabnya sebagai seorang suami.
“Sewa rumah, bil air dan api, barangan dapur semua saya tak pernah sentuh sejak saya dan Haris berkahwin. Itu suami yang kena sediakan.
“Kadang-kadang saya beli susu anak ke atau pergi beli barangan dapur, dia akan tanya mana bil. alau dia nampak saya beli barang dapur tapi tak minta dia duit, dia cakap jangan buat macam ni. Sebab dia kata itu bahagian (tanggungjawab) dia yang kena bayar,” kongsinya.
Dalam pada itu, Neelofa turut menitipkan pesanan di mana seorang isteri perlu menghormati suami kerana mereka adalah ketua dalam institusi kekeluargaan.
“Kenapa perempuan kena ikut cakap suami, kena hormat suami? Sebab bila kita jadi anak perempuan, semua tanggungjawab adalah di atas bahu ayah kita.
“Kemudian, seorang lelaki datang ambil kita (berkahwin), jadi rumah, makanan dan perlindungan semua tanggungjawab dia. Jadi kita berhak menghormati dia untuk dia pimpin keluarga. Sebab itu kena tunduk suami,” ujarnya.
@rhea.zahra Tanggungjawab nafkah dari Suami. #podcastneelofa #noradanish #richmancoffee #neelofa #podcastnoradanish ♬ original sound ✨ - Fadhilah Intan
Sekadar info, Neelofa dan Haris telah mendirikan rumah tangga pada 27 Mac 2021.

BERITA TRENDING: Tak Pernah Keluar Duit Untuk Keperluan Rumah, Ini Pesanan Neelofa Untuk Pasangan Bakal Berkahwin - “You Nak Kahwin, Husband Kena Sediakan Rumah…”

​BERITA TRENDING: Teguran PU Riz Untuk Individu Kata ‘Lebih Selesa Tak Bertudung, Inilah Diri Saya Sebenar’ - “Dalam Agama Ada Bahagian Yang Dipanggil Malu Dengan Dosa”

​BERITA TRENDING: “Kami Menyimpan Harapan Tinggi Untuk Bekerjasama Lagi” - Neelofa Rakam Penghargaan Terima Kasih Buat Dr Zulkifli Sepanjang Bersama TheNoor

​BERITA TRENDING: Netizen Teka Neelofa Hamil Anak Ketiga? - "Cutenya, Macam Nampak Baby Bump Je"

Pasangan itu dikurniakan dua cahaya mata iaitu Muhammad Bilal dan Abdullah Abbas.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Watie Bersyukur Shuib Tambah Duit Nafkah Lepas Kes Fattah-Fazura - “Walaupun Bini Tak Pernah Mengadu…”

gempak
18/10/2024
05:09 MYT
Isteri kepada pelawak, Shuib iaitu Watie Hanifiah mendedahkan menerima nafkah yang lebih tinggi daripada suaminya berbanding dengan jumlah sebelum ini.
Hiburan

Membesar Tanpa Figura Ayah, Nora Danish Akui Rasa Kekurangan - “Tak Pernah Tengok Keluarga Yang Betul-Betul Bahagia..."

gempak
18/10/2024
03:23 MYT
Pelakon, Nora Danish berkongsi dirinya berasa kekurangan kerana tidak dapat membesar dengan kehadiran seorang bapa.
Hiburan

Tak Pernah Keluar Duit Untuk Keperluan Rumah, Ini Pesanan Neelofa Untuk Pasangan Bakal Berkahwin - “You Nak Kahwin, Husband Kena Sediakan Rumah…”

gempak
17/10/2024
14:55 MYT
Selebriti dan usahawan terkenal, Neelofa memberitahu dia tidak pernah mengeluarkan wang untuk membayar keperluan rumah seperti bil air dan barang dapur sejak berkahwin dengan Haris Ismail.
Viral

Chef Selebriti Ditangkap Songlap Berlian, Emas Peminat Bernilai RM2.5 Juta

gempak
16/10/2024
07:50 MYT
Seorang chef selebriti yang pernah muncul dalam program masakan Top Chef dan Iron Chef di Thailand ditangkap pihak berkuasa tempatan kerana didakwa menipu dan mengambil barangan kemas milik seorang peminatnya.
Hiburan

Video Fattah Amin Tentang Pesanan Ayah Kembali Tular - “Jangan Pernah Khianati Isteri”

gempak
16/10/2024
04:25 MYT
Tular satu video di TikTok memaparkan pelakon, Fattah Amin berkongsi pesanan yang diberikan ayahnya, Mohd Amin Musa.
BorakSeeni