,
Hiburan

Teguran PU Riz Untuk Individu Kata ‘Lebih Selesa Tak Bertudung, Inilah Diri Saya Sebenar’ - “Dalam Agama Ada Bahagian Yang Dipanggil Malu Dengan Dosa”

Asyikin Mayudin
14/10/2024
07:55 MYT
Pendakwah bebas dan selebriti Haris Ismail atau lebih dikenali sebagai PU Riz menegur tindakan individu yang mengatakan lebih selesa untuk tidak memakai tudung kerana menganggap itu adalah diri sebenar.

Kenyataan melampau

Menerusi perkongsian di Instagram, PU Riz berkata dia jarang mengulas isu semasa namun terpanggil untuk menyuarakan pendapat disebabkan menganggap kenyataan individu itu melampau.

ARTIKEL BERKAITAN: Netizen Kritik Penampilan Alya Iman Datang Anugerah - “Kenapa Pakai Baju Nampak Lurah?”

ARTIKEL BERKAITAN: “Saya Terima Dan Tahu Akibat…”- Tampil Dengan Gaun Seksi, Alya Iman Sedia Hadap Kecaman

ARTIKEL BERKAITAN: "Lebih Selesa Tak Bertudung, Inilah Diri Saya Sebenar" - Alya Iman

“Jarang saya nak komen, tapi kalau melampau dan sebut ‘lebih selesa tak bertudung, inilah diri saya yang sebenarnya’.

“Kita manusia tak lari dari kesilapan, tapi dalam agama ini ada bahagian yang dipanggil malu dengan dosa dan cuba sebaiknya taubat apabila tersilap.

“Malulah kita dengan dosa, sebab yang buat dosa pahala ini bukan pak saudara kita, tetapi Allah yang menetapkannya,” kongsi PU Riz.

Larangan keras

Pada perkongsian yang sama, suami kepada usahawan dan selebriti Neelofa ini memberitahu semua manusia tidak sempurna namun jangan sampai melakukan perkara yang dilarangi Allah.

“Kita semua ni pun buat dosa tapi… janganlah smpai nafi apa yang disuruh Allah. Ada larangan keras bagi yang mempamerkan dosa-dosa yang dilakukan.

“Belajarlah jangan buat tak tahu. Kita tak hukum sesiapa cuma kita ingatkan sahaja. Kalau rasa perasaan dan hati jadi sandaran semata-semata… memang akan binasa hidup ini.
“Syariat Tuhan hadir bagi membimbing manusia,” katanya lagi.
Rata-rata netizen di ruang komen turut bersetuju dan berterima kasih kepada PU Riz kerana saling mengingati perkara tersebut.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Netizen Kritik Penampilan Alya Iman Datang Anugerah - “Kenapa Pakai Baju Nampak Lurah?”

gempak
12/10/2024
06:55 MYT
Pelakon Alya Iman mencuri tumpuan ramai apabila hadir ke Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) ke-36 malam tadi.
Hiburan

Neelofa Kongsi Video Memasak,  Netizen 'Usha' Benda Lain Pula...

gempak
09/10/2024
02:25 MYT
Pengacara yang pernah mengendalikan program Meletop itu berkongsi videonya memasak ayam panggang dan juga menyediakan pasta buat keluarganya.
Gaya Hidup

PU Riz, Dr Aizul Buka Cawangan Pusat Estetik Patuh Syariah Di Kelantan! - "Prosedur Ikut Garis Panduan Islam, Bahan Halal, Aurat Terjaga"

gempak
09/09/2024
08:25 MYT
AiRiz Aesthetic Centre, pusat estetik yang terkenal dengan pendekatan berasaskan syariah, dengan bangganya mengumumkan pembukaan cawangan kedua mereka di Kota Bharu, Kelantan.
Hiburan

“Kami Menyimpan Harapan Tinggi Untuk Bekerjasama Lagi” - Neelofa Rakam Penghargaan Terima Kasih Buat Dr Zulkifli Sepanjang Bersama TheNoor

gempak
02/09/2024
10:05 MYT
Pengasas bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif TheNoor iaitu Neelofa merakamkan ucapan terima kasih kepada bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri.
Hiburan

“Sebaik Mana Orang Itu Pun Belum Tentu Orang Lain Akan Terima Kebaikan Dia” - PU RIz

gempak
02/09/2024
07:55 MYT
Pendakwah bebas, Haris Ismail atau PU Riz berkongsi pendapat mengenai sikap segelintir manusia yang hanya melihat keburukan seseorang itu.
BorakSeeni