Viral

Netizen Puji Sikap Mulia Pak Cik Beri Baju & Makanan Kepada Gelandangan Kesejukan - “Moga Menjadi Asbab Mengajak Orang Lain…”

Asyikin Mayudin
02/07/2024
05:55 MYT
Tular video di TikTok memperlihatkan seorang pak cik membuka baju yang dipakai untuk diberikan kepada seorang gelandangan yang dalam keadaan kesejukan disebabkan terkena hujan.

Beri Baju & Makanan

Video yang dimuat naik akaun bernama Afhi Affandy itu mendapat pelbagai reaksi wargamaya yang rata-ratanya tersentuh dengan tindakan pak cik tersebut.
Menerusi perkongsian itu, pak cik tersebut yang dikenali sebagai Tuan Haji Wan Alamshah sanggup membuka jubah yang dipakai untuk diserahkan kepada seorang gelandangan di tepi jalan.
Bukan itu saja, selepas memberikan baju yang dipakai di bahagian dalam jubah tersebut, Tuan Haji Wan Alamshah turut membeli makanan untuk diberikan kepada gelandangan itu sebagai alas perut.
@afhiaffandy Semoga Allah terima Amal Kebajikan Tuan Hj Wan Alamshah MasyaAllah Tabarakallah..... Seorang yang kmk niat dari kmk orang "angkat tuboh "mbak kata urang tua.... Hidup Hj wan tok xjauh dari Amal kebajikan .... maseh ingat kata2 nya ngan kmk orang dolok..."xmampu kita kenyangkan orang ,cukup nangga orang yang kita bantu senyum..." Allahu.....Moga menjadi Asbab mengajak orang lain dalam Fastabiqul Khairat berlumba-lumba melakukan kebaikan? Alhamdulillah hidup kita maseh ada serba sedikit kemampuan...ada orang xmerasa tilam yang empuk,makan dgn tenang,rumah yang selesa...pakaian yang baik.... kita jak kurang bersyukur??? Moga Allah kurniakan kita nikmat rasa syukur dgn hati yang tenang? #fypシ #fyp #sarawaktiktok #fyp ♬ original sound - Afhi Affandy
Kata Afhi, Tuan Hj Wan Alamshah kerap berpesan supaya sentiasa berlumba-lumba melakukan kebaikan termasuklah membuat orang lain tersenyum.

“Semoga Allah terima amal kebajikan Tuan Hj Wan Alamshah… MasyaAllah Tabarakallah. Hidup Hj Wan sentiasa melakukan amal kebajikan.

“Masih ingat kata-katanya dekat saya dulu, ‘tak mampu kita kenyangkan orang ,cukup dengan orang yang kita bantu senyum.’ Allahu… moga menjadi asbab mengajak orang lain dalam Fastabiqul Khairat berlumba-lumba melakukan kebaikan,” kongsinya.
Wargamaya turut menganggap sikap Tuan Haji Wan Alamshah memang selayaknya menjadi contoh tauladan kepada mereka kerana sentiasa berbuat baik kepada orang lain.
Mereka juga mendoakan agar Tuan Haji Wan Alamshah terus dimurahkan rezeki dan segala urusannya dipermudah memandangkan sikapnya yang begitu baik tanpa mengira pangkat ataupun kedudukan.

BERITA TRENDING: Pekerja Turkiye Enggan Isi Minyak Pesawat Israel

BERITA TRENDING: Pelanggan Geram, Owner Suruh Ganti Sofa Baru - “Sebab Patah Sampai Buat Laporan Polis! Bukan Saya Sengaja"

BERITA TRENDING: "Sampai Hati Kamu Bunuh Anak Ibu" - Rintihan Pilu Ibu Mangsa Bunuh Kes Tuntutan Fasakh
BERITA TRENDING: Ingatkan Datang Nak Bergaduh, Aney 'One By One' Sekali Lagi Buat Suspense Dalam Video Baru
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

"Dulu Hidup Saya Pun Macam Gelandangan, Nak Makan Meminta-Minta" - Juju Santuni Golongan Memerlukan, Dedikasikan Lagu Teduhan Kasih Mama

gempak
31/03/2024
09:50 MYT
Pernah bergelut pelbagai cabaran sejak kecil, penyanyi dan usahawan berjaya Juju mendedikasikan lagu Teduhan Kasih Mama buat insan yang pernah membantunya mengharungi liku hidup.
Laman Utama

AZ Pemurah Kekal Sorok Identiti, Bimbang Riyak & Takbur! - "Saya Takkan Tunjuk Wajah"

gempak
27/11/2023
12:46 MYT
Orang selalu asak suruh tunjuk muka.
Laman Utama

Ross Ariffin Tak Mahu Susahkan Anak, Sanggup Jadi Gelandangan

gempak
19/10/2023
10:20 MYT
Ross Ariffin yang kini hidup merempat dan menjadi gelandangan menarik perhatian banyak pihak.
Laman Utama

Komposer Siti Nurhaliza, Fauziah Latiff, Liza Aziz Hidup Merempat: “Saya Gelandangan”

gempak
19/10/2023
05:20 MYT
Nama Ross Ariffin mungkin tidak terkenal dalam kalangan peminat muzik.
Laman Utama

Tidak Seperti Kebiasaaan, Gelandangan Diraikan Dengan Makanan Korea Di K-Town Korean BBQ

gempak
22/03/2023
08:22 MYT
Gelandangan dijamu makanan koreaa