Laman Utama

“Netizen Tak Tahu Struggle Saya, Apa Orang Cakap Just F**k Them!” - Nabila Huda

Shahrin Zulkifle
01/12/2022
07:00 MYT

Pelakon Nabila Huda memilih untuk tidak membaca komen-komen nakal dan buruk mengenai dirinya yang dilemparkan oleh netizen di laman sosial.

Berpegang pada prinsip semua orang layak untuk bahagia, Nabila berkata orang di luar sana tidak mempunyai hak untuk menilai dirinya kerana mereka tidak tahu kisah yang sebenar.

“Sebagai manusia adakalanya kita boleh fikir mana cerita yang tipu mana yang sahih. Pada saya tak perlu baca apa-apa perkara yang boleh timbulkan fitnah atau memburukan pasal seseorang.

“Macam saya pun tak suka baca yang merepek, hanya diri sendiri yang tahu tentang kehidupan saya, orang lain tak tahu pun. Mereka tiada hak.

“Netizen tak tahu struggle saya di belakang, mereka hanya nampak keburukan dan lupa akan kebaikan yang pernah dibuat.

“Bukan sahaja dunia selebriti, tapi saya percaya orang biasa di luar sana pun akan hadapi nasib sama, kalau satu kesalahan kita buat, sepuluh kebaikan terus dilupakan.

“Pada saya, semua orang layak untuk hidup gembira. Apa orang lain cakap tentang diri kita, just f**k them!,” katanya kepada Gempak.

Dalam masa sama, Nabila berkata hidup yang singkat ini seharusnya dinikmati dengan rasa gembira dan berpesan agar orang di luar sana tidak mempunyai perasaan benci sesama manusia.

“Kalau asyik sibuk dengar orang cakap buruk pasal diri kita, nanti kehidupan tak happy, buat sakit kepala je. Hidup ini sekejap je, so enjoy! Teruskan kehidupan.

“Pesan saya sayangi lah sesama kita, jangan membenci dan judge. Semua benda nak di kritik. Kadang-kadang situasi begini buat saya risau.

“Sampai satu tahap saya terfikir, nasib baik saya masuk industri ini sebelum adanya sosial media. Saya masuk daripada surat khabar. Abaikan kata-kata buruk orang lain! Pedulikan mereka,” tambahnya.

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Buka Gerai Makan Di Tengah Kubur, Netizen Seram: “Tengah Malam Mesti ‘Ramai’”

gempak
25/07/2024
09:55 MYT
Sepotong video memaparkan sebuah gerai ‘jajanan’ dibuka di tengah-tengah tanah perkuburan di Pati, wilayah Jawa Tengah, Indonesia berjaya mendapat perhatian ramai baru-baru ini.
Viral

Tak Sampai 15 Saat, Kos Hukuman Gantung Di Malaysia Mahal - “Macam Tak Berbaloi…”

gempak
24/07/2024
12:55 MYT
Seorang pengguna di aplikasi X berkongsi kos hukuman gantung pesalah di Malaysia yang didakwa mencecah RM1,975 seorang.
Hiburan

Didakwa Menggeletis Selepas Badan Kurus, Netizen Backup Abby Abadi - “Nama Pun Berlakon..”

gempak
24/07/2024
11:55 MYT
Selepas tampil dengan penampilan yang semakin langsing, setiap hantaran yang dimuatnaik pelakon Abby Abadi pasti meraih perhatian wargamaya.
Hiburan

Perkongsian IG Dihujani Tahniah, Nina Ismail Sabri Bakal Dirikan Rumah Tangga?

gempak
23/07/2024
01:39 MYT
Perkongsian di Instagram bekas isteri kepada pereka fesyen, Datuk Jovian Mandagie iaitu Nina Ismail Sabri sekali lagi mendapat tumpuan ramai selepas dirinya memuat naik gambar bersama keluarga dan seorang jejaka yang hanya dikenali sebagai Hafiz.