Jaguh muay thai negara dan bintang One Championship, Jojo Ghazali menarik perhatian netizen selepas muncul dalam satu temu bual dengan memakai baju melayu.

Segak berbaju melayu

Jojo atau nama sebenarnya Muhamad Johan Ghazali Zulfikar tampak segak menyarungkan busana baju Melayu dalam sesi media menjelang pertarungan ONE 167 yang bakal berlangsung pada Sabtu ini.

Difahamkan, Jojo akan mula kembali ke gelanggang One Championship bermula Khamis.

Sementara itu, komen-komen yang diberikan netizen terhadap pernampilan Jojo juga positif selain ramai mendoakan agar bintang muda ini memenangi perlawanan tersebut.

Antara komen yang diterima adalah:

“Terbaik Jojo, berbaju melayu, semangat juang yang tinggi, good luck Jojo”

“Jojo insya-Allah dikurniakan kemenangan bergaya sebagaimana penampilan gagah dia,”

“Jojo memang bijak bawa diri dan promosikan diri serta negara. Tahniah Jojo,”

Jojo yang mewakili Rentap Muay Thai Gym itu akan membuat perhitungan dengan juara WMF Muay Thai lima kali dari Vietnam, Nguyen Tran Duy Nhat, dalam pertarungan di Impact Arena, Bangkok, Thailand.

BERITA TRENDING: Masuk Form 5 Tak Sampai 3 Bulan, Sering Tidur, Jojo Ghazali Puas Hati Dengan Keputusan SPM - “Shocking Jugalah…”

ARTIKEL BERKAITAN: “Dulu Orang Selalu Cakap Muay Thai Tak Dapat Jadikan Kerjaya” - Reward Diri, Jojo Ghazali Beli Jam Tangan Rolex

Pertarungan kali ini menawarkan bonus prestasi sebanyak AS$50,000 (RM235,332.68) kepada pemenang andai melepasi syarat ditetapkan.

Untuk rekod, kali terakhir Jojo bertarung adalah pada 8 Disember tahun lalu.

ARTIKEL BERKAITAN: Jojo Ghazali Disifatkan Fenomena, Dinobat Breakout Star of The Year oleh ONE Championship

ARTIKEL BERKAITAN: Hanya 36 Saat, Jaguh Muay Thai Jojo Ghazali Tumbangkan Petarung Mexico Edgar Tabares

ARTIKEL BERKAITAN: #GTheUntoldStory: Semangat Merdeka Jagoan Sukan Jojo Ghazali, Lego Sam, Iman Hakim & Sharul Aimy!

Petarung yang berasal dari Sarawak ini menjadi sensasi selepas menumbangkan juara Muay Thai Antarabangsa WBC dari Mexico, Edgar Tabares dalam penampilan sulung aksi Primetime US, ONE Championship.

Dia mencipta sejarah apabila menumbangkan Edgar Tabares dengan tumbukan padu dalam tempoh 36 saat pertarungan bermula!

Pada Oktober tahun lalu, Johan kemudiannya mencipta sejarah apabila menjadi atlet tempur termuda memperoleh kontrak One Championship bernilai AS$100,000 (RM463,300).

Korang dah tengok filem pilihan nombor satu di GSC, The Experts?

Kalau belum, filem tempatan pecah panggung ini masih mendominasi pawagam tanah air. Jom, tonton The Experts di pawagam berhampiran korang hari ini.