Siapa sangka watak lucu Bibah dalam drama rantaian popular Cina Buta sebenarnya dilakonkan oleh Puteri Aishah.

Ramai yang tidak dapat meneka siapakah pelakon yang mendukung peranan Bibah, gadis kampung yang kelakar sehinggalah Puteri Aishah berkongsikan potongan babak dalam Instagramnya sendiri.

"Seronok sebenarnya melakonkan watak Bibah ini sebab datang set tak perlu make up dah. Dialog pun boleh bebas sikit bersesuaian dengan karakter Bibah.

"Komen paling rare tak adalah. Mungkin saya tak baca semua. Cuma orang tak tahu itu saya. Bila saya kongsikan di IG baru orang tahu itu saya," ujarnya.

Bersedia untuk menerima tawaran watak sedemikian, tambah Puteri Aishah, set penggambaran Cina Buta antara lokasi yang membuatnya teruja sepanjang masa.

"Boleh saja kalau ada tawaran. Saya suka mencuba watak yang lain dari diri saya.

"Produksi drama ini memang best sangat sebab team Cina Buta santai dan ceria di set. Datang set tak stress. Pelakon, pengarah semua best," ujarnya.

Meninjau media sosial Twitter, ramai yang terhibur dengan karakter yang dilakonkan oleh Puteri Aishah itu yang dirasakan lain daripada kebiasaan yang pernah dijayakannya sebelum ini.

"Ada juga perempuan macam Bibah. Baik, lurus, pekak.

"Cuma tak tahu jelah lagi Aliff dengan Bibah dan Umar ni apa hubungan mereka.

"Aku harap ending Cina Buta ni Mia dengan Aliff, Sharnaz dengan Bibah," coret beberapa warganet.

Bibah merupakan seorang isteri yang pekak dan lembab yang sering dibuli serta dipanggil pengecut oleh Umar.

Dalam episod terbaharu Cina Buta, Bibah yang sedih seleps dilayan teruk oleh suaminya cuba untuk membunuh diri tetapi diperli oleh Umar.

Bibah yang sentiasa bersedih atas nasibnya secara tidak sengaja berjumpa dengan Sharnaz iaitu bekas suami Mia Sara. Sharnaz pada mulanya bertekak dengan Bibah akhirnya cuba untuk membantunya.

Saksikan Cina Buta yang kini disiarkan setiap hari Isnin hingga Khamis bermula 19 Disember 2022, jam 10.00 malam secara eksklusif di slot MegaDrama melalui saluran Astro Ria (104).