,
Hiburan

Peminat Dapat ‘Healing’ & Galau Bersama, Showcase Sulung Bernadya Di Malaysia Sukses!

Umirah Halim
27/09/2024
23:55 MYT

Pertama kali mengadakan siri mini showcase di Malaysia, penyanyi asal Indonesia, Bernadya berjaya menggegarkan pentas The Bee Publika dengan 11 buah lagu yang menghiasi ruang udara pada malam Rabu lalu.

Peminat healing

Sepanjang mini showcase, penyanyi berusia 20 tahun itu ternyata meninggalkan kesan ‘galau’ kepada lebih 900 peminat yang hadir dengan seleksi lagu popularnya termasuk Kita Kubur Sampai Mati, Siapnya Hidup Tetap Harus Berjalan, Ambang Pintu, Berlari, Lama-Lama, Untungnya, Hidup Harus Tetap Berjalan, Terlintas, Satu Bulan dan Apa Mungkin.

Malah, bait-bait lirik yang dilontarkan, penyanyi dan penulis lirik yang mahir memetik gitar itu jelas ‘melekat’ dalam sanubari penonton sehingga tidak puas melayani perasaan.

BERITA TRENDING: Bernadya Selamatkan Nyawa Content Creator Malaysia Menerusi Lagu

​BERITA TRENDING: Fazura Nekad Mahu Cerai Dengan Fattah Amin Demi Maruah - “Mohon Doakan…

​BERITA TRENDING: “Jaga Rumah Tangga Kau Sudah!” - Zaquan

​BERITA TRENDING: “Dia Kata Orang Tak Apa, Kalau Orang Mengata

Menutup malam dengan cemerlang, pemenang Anugerah Muzik Indonesia 2013 itu meletakkan lagu single sulungnya berjudul Apa Mungkin sebagai penutup konsert.

Sekadar info, Bernadya atau nama penuhnya, Bernadya Ribka Jayakusuma berada Malaysia untuk melengkapkan tour Berjalan di lima kota dengan Kuala Lumpur sebagai destinasi terakhir.

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Bernadya Selamatkan Nyawa Content Creator Malaysia Menerusi Lagu

gempak
26/09/2024
11:55 MYT
Penyanyi asal Indonesia yang kini cukup popular dalam kalangan pendengar generasi muda, Bernadya mendedahkan ada dalam kalangan peminat mengaku membatalkan niat melakukan perkara buruk terhadap diri sendiri selepas mendengar karya-karyanya.
Hiburan

Band Underground Uncure Perjuangkan Isu Palestin, Bakal Adakan Showcase Tanda Soladiriti - "Kami Ingin Gabung Kelompok Berbeza"

gempak
25/08/2024
16:04 MYT
Atas kesedaran untuk menzahirkan solidariti terhadap saudara di Palestin, maka terlahirlah karya yang bertajuk 'Palestin : Hak Yang Dinafikan' oleh band Uncure yang dianggotai oleh Taiyuddin Bakar (vokalis), Anaz (gitar), Macik (drum) dan Hakim (bass).
Hiburan

Lahir Dalam Keadaan Pramatang, Bayi Sulung Marissa Dania & Aslam Meninggal Dunia

gempak
24/08/2024
04:25 MYT
Bayi sulung anak kepada selebriti Abby Abadi dan Norman Hakim, Marissa Dania dilaporkan meninggal dunia ketika dilahirkan.
Hiburan

Che Ta Dedah Bakal Hantar Rombongan Merisik Untuk Anak, Gembira Bakal Menantu Berhijab

gempak
07/08/2024
09:58 MYT
Pelakon, Rozita Che Wan, mendedahkan bakal menghantar rombangan merisik untuk anak sulungnya, Ammar Effendy, 28.
Drama

X-Change: Tampilkan Kisah Adik-Beradik Pelbagai Ragam, Ini Fakta Menarik Tentang Anak Pertama Hingga Ketiga

gempak
31/07/2024
13:55 MYT
Siri terbaharu terbitan Astro Originals, X-Change berjaya memukau penonton dengan 'chemistry' setiap pelakon lebih-lebih lagi teraju utama yang memainkan peranan sebagai tiga beradik iaitu Arfie Shah (Khalif), Hariz Hamdan (Qabil) dan Sadiq M. Jamil (Capik).
BorakSeeni