,
Sukan

Penaja Ambil Keputusan Tukar Logo Bola Menjelang Aksi Akhir Piala FA Malaysia

Gempak
22/08/2024
11:25 MYT
Penaja dan pengeluar bola rasmi Liga Bola Sepak Malaysia, Active Sports telah mengambil keputusan untuk menukar logo pada bola rasmi perlawanan akhir Piala FA Malaysia 2024.

Isu logo

Menerusi kemaskini oleh syarikat tersebut, tindakan itu susulan timbulnya isu logo pasukan Selangor yang dicetak pada bola tersebut yang memaparkan kalimah yang dilihat mengganggu sensitiviti umat Islam.
Lantas tindakan pantas diambil oleh Active Sports untuk menukar logo bola berkenaan kepada tulisan pasukan JDT & SEL, sekaligus mengelakkan perdebatan dan kontroversi ini berlanjutan di mana ianya akan merencatkan kehangatan perlawanan akhir yang akan berlangsung pada Sabtu ini.

"Kami dari pihak Activesports cakna atas sensitiviti dan memohon maaf akibat kekhilafan. Suara anda penyokong ke-12 sangat penting buat kami yang juga perlukan sokongan anda"

"Jadi inilah bola matchball rasmi yang akan digunakan FA Cup final nanti. Kami di Activesports berbesar hati atas keprihatinan semua dan berterima kasih atas sokongan anda! Dapatkan matchball rasmi FA Cup hanya di Activesports!" tulisnya.

ARTIKEL BERKAITAN:Semangat Faisal Halim Untuk ‘Comeback’, Dah Mula Buat Persiapan - “Bangkit Kerana Beribu Peminat Menyokong Anda!”

ARTIKEL BERKAITAN:Sujud Syukur, Pakai Topeng Khas… Faisal Halim Kembali Ke Padang Selepas 3 Bulan Berehat

ARTIKEL BERKAITAN:Ronaldo Kumpul 9.71 Juta Pengikut Sehari Buka Saluran YouTube, Beri ‘Hint’ Sudah Kahwin

ARTIKEL BERKAITAN:Didakwa Curang, Isteri Pemain Bola Sepak Indonesia Azizah Salsha Tampil Jernihkan Keadaan - "Rumah Tangga Kami Dalam Keadaan Baik..."

ARTIKEL BERKAITAN:Pecahkan Rekod Larian 100 Meter, Anak Rita Rudaini Dipuji Cemerlang - "Hebat! Main Bola Pandai, Belajar Pun Bijak"

Sumber: Stadium Astro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Remaja Meninggal Dunia Selepas Rebah Ketika Main Bola Sepak

gempak
09/09/2024
16:25 MYT
Seorang remaja lelaki berusia 14 tahun meninggal dunia ketika sedang bermain bola sepak di padang Semenyih,Selangor, pada Sabtu.
Sukan

Jojo Ghazali Dedah Patah Tangan 6 Minggu Sebelum Tumbangkan Josue Cruz

gempak
09/09/2024
13:22 MYT
Jaguh Muay Thai negara, Muhamad Johan Ghazali Zulfikar mendedahkan dia patah tangan sebelum pertarungan dengan Josue Cruz dalam aksi ONE 168: Denver pada Sabtu.
Sukan

"Saya Tak Nampak Diri Saya Akan Ke LA 2028 Sebagai Atlet" - Azizulhasni Awang

gempak
09/09/2024
06:25 MYT
Legenda berbasikal trek negara, Datuk Azizulhasni Awang, memberikan bayangan awal mengenai titik noktah kariernya selaku atlet apabila membuat keputusan untuk tidak beraksi dalam Sukan Olimpik Los Angeles 2028 (LA 2028).
Sukan

Pestabola Merdeka: Malaysia Juara, Akhiri Badi 14 Tahun

gempak
08/09/2024
15:59 MYT
MALAYSIA muncul juara Pestabola Merdeka 2024 setelah mengejutkan pasukan di ranking ke-116 dunia, Lubnan 1-0 di Stadium Nasional Bukit Jalil sebentar tadi.
Sukan

Harimau Malaya Bakal Miliki Pemain Bernilai RM72 Juta

gempak
08/09/2024
08:25 MYT
Skuad Harimau Malaya berpeluang menambah lagi kekuatan di jentera tengah mereka selepas pemain Burnley FC, Josh Brownhill didakwa memiliki darah Malaysia menerusi neneknya.