,
Hiburan

Pengakuan Keluarga Buat Andre Taulany Gagal Cerai Isteri Lepas 18 Tahun Kahwin

Maliah Surip
26/09/2024
14:55 MYT
Pelaku seni dan hos Andre Taulany diketahui telah memfailkan perceraian terhadap isteri, Rien Wartia atau Erin beberapa bulan lalu selepas 18 tahun berkahwin.
Namun permohonan cerai yang dituntut Andre kini dibatalkan oleh pihak majlis hakim Pengadilan Agama Tigaraksa Tangerang, Indonesia.
Permohonan tersebut ditolak dengan salah satu faktor kerana pengakuan keluarga sebagai saksi kes perceraian mereka.
Pihak mahkamah menyatakan anggota keluarga yang menjadi saksi mendedahkan rumah tangga Andre dan Erin selama ini tidak pernah dilanda badai atau berlaku pertengkaran besar.
“Tidak ada pertengkaran, tidak terjadi perselisihan, pertengkaran yang terus-menerus.
“Semuanya (kenyataan) dari pihak keluarga, pihak pemohon dan termohon, yang menyatakan bahwa antara pemohon dan termohon itu hanya kurang komunikasi saja,"kata wakil mahkamah seperti dilaporkan Detik.com.
Lantaran itu pihak mahkamah membatalkan permohonan Andre yang ingin bercerai atas faktor tiada kesefahaman dan pertengkaran besar dan berpanjangan. Mahklamah juga bersetuju menilai kedua-duanya hanya kurang komunikasi.
"Menurut pertimbangan hukum majlis hakim, bahawa dalil-dalil yang dikemukakan oleh Andre itu tidak terbukti adanya pertengkaran dan perselisihan terus-menerus itu tidak terbukti, mereka hanya kurang komunikasi," kata wakil yang sama lagi.
Bagaimanapun keputusan yang diberikan mahkamah boleh berumah sekiranya ada rayuan dibuat oleh pihak Andre.
Pasangan yang berkahwin pada 2005 itu dikurniai tiga cahayamata.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Bernadya Selamatkan Nyawa Content Creator Malaysia Menerusi Lagu

gempak
26/09/2024
11:55 MYT
Penyanyi asal Indonesia yang kini cukup popular dalam kalangan pendengar generasi muda, Bernadya mendedahkan ada dalam kalangan peminat mengaku membatalkan niat melakukan perkara buruk terhadap diri sendiri selepas mendengar karya-karyanya.
Hiburan

Dikritik Hasilkan Lagu Berdialek Kelantan, Aisha Retno Kekal Tenang, - “Ramai Yang Tak Tahu Sebenarnya Bapa…”

gempak
26/09/2024
06:55 MYT
Penyanyi dan komposer, Aisha Retno akui timbul sedikit kontroversi sejak dia melancarkan lagu terbaharunya iaitu Samudera.
Berita

Lebih Tua Daripada Bapa Mentua, Lelaki Kahwini Wanita Beza Umur 30 Tahun Tarik Perhatian Netizen

gempak
26/09/2024
02:25 MYT
Seorang lelaki berusia 59 tahun melangsungkan perkahwinan dengan gadis berumur 26 tahun, sekali gus menjadi perhatian pengguna media sosial, lapor laman berita Tribunnews.
Hiburan

Sanggup ‘Terbang’ Sekali Seminggu Untuk Kelas Berlakon, Syamim Freida Syukur Terima Tawaran Filem Produksi Indonesia - “Ini Untuk Growth Saya..”

gempak
23/09/2024
11:55 MYT
Sempena 10 tahun dalam industri seni, pelakon, Syamim Freida sanggup ‘terbang’ ke negara seberang demi menimba ilmu lakonan.
Berita

Hidup ‘Papa Kedana’, Lelaki Dengan Pendapatan RM13 Sehari Miliki Dua Isteri

gempak
22/09/2024
23:55 MYT
Seorang peniaga makanan bergoreng yang hidup miskin mempunyai dua orang isteri dan tinggal di sebuah rumah daif di wilayah Jawa Timur.