Penerbit filem Astro Shaw menjalinkan kerjasama bersama RexKL untuk memberi pengalaman baru menonton filem-filem terbaik terbitan Astro Shaw secara ‘Silent Cinema’.

Konsep silent cinema ini banyak dijalankan di negara-negara luar, di mana konsep hip dan trendy ini memberi peluang kepada penonton untuk menonton filem secara santai di lokasi-lokasi outdoor dengan menikmati audio menerusi fon kepala (headphone) atau fon telinga (earphone).

Tambah menarik, penonton dapat berhibur bersama rakan-rakan dan keluarga dengan filem-filem hit Astro Shaw sebelum ini yang telah di naik taraf kualiti resolusi gambar. Meskipun ada yang telah menonton filem-filem tersebut sebelum ini, tetapi boleh menyaksikan naskah tersebut dalam kualiti terkini.

Untuk aktiviti pertama, penonton boleh sertai tayangan filem di RXP Hall, RexKL, Kuala Lumpur pada 26 April 2024, Jumaat untuk filem romantik, Busker lakonan Daiyan Trisha dan Hafiz Mikael, manakala pada 27 April 2024, Sabtu bagi filem komedi popular arahan pengarah hebat iaitu arwah Mamat Khalid dan dibintangi oleh Yassin Senario, Bront Palarae, Sharifah Aleya iaitu Man Laksa.

A post shared by Astro Shaw Sdn Bhd (@astroshaw)


Tayangan akan bermula 10.30 malam dan tiket dijual dengan harga hanya RM10. Jangan lupa untuk membawa fon kepala atau fon telinga anda untuk merasai sendiri pengalaman baru ini.

Jualan tiket telah di buka sekarang dan penonton boleh dapatkan menerusi laman sesawang rasmi REXKL. Untuk maklumat lanjut boleh dapatkan di akaun media sosial Hellorexkl, Astro Shaw atau Astro Gempak.