Sejak melahirkan anak keduanya yang merupakan seorang perempuan pada April lalu, Nad Zainal belum memperlihatkan wajah anaknya kepada umum.

Sebaliknya, aktres berkaliber ini hanya mengumumkan selamat melahirkan seorang puteri setelah lebih empat tahun menjadi ibu buat anak lelakinya yang mesra dipanggil Yem.

Namun bersempena dengan sambutan Syawal, Nad Zainal akhirnya memperkenalkan wajah bayi perempuan yang diberi nama cukup klasik, Budi Kalsom.

Dalam beberapa keping foto yang dimuat naik, Nad sekeluarga menggayakan busana raya berwarna hijau empat sekeluarga.

Dalam kemas kini terbaharu, Nad memperlihatkan Budi Kalsom sedang baring di atas tilam, juga menggayakan pakaian berwarna hijau.

"Salam 1 Syawal. Assalamualaikum, ini Budi Kalsom, panggil saja Som," tulis Nad.

Secara berseloroh, Nad Zainal juga mengatakan oleh kerana sudah lama menanti kelahiran cahayamata perempuan, dirinya tidak sabar untuk memakaikan Som dengan pakaian seperti 'pengantin' walaupun usianya baru mencecah satu bulan.

"Sebab mak kita 4 tahun hadap anak lelaki , so dapat anak girl baru sebulan dia dah dressupkan kita macam pengantin," tulisnya.



Malah Nad Zainal juga memuat naik kapsyen yang menjelaskan bukan mudah bagi ibu dan bapa dengan anak kecil berusaha mendapatkan sekeping foto sempurna untuk potret Aidilfitri.

"Di sebalik gambar bahagia , kena selit drama menangis dulu.. dah kali ke 1782992 baru dapat gambar yang sempurna.

Selamat berusaha mak dan pak semua," tulisnya.

Sementara itu penampilan Nad Zainal yang kembali langsing hanya sebulan selepas melahirkan anak keduanya turut menerima pujian daripada pengikut di Instagramnya.

Instagram: @nad.zainal