,
Laman Utama

Pernah Menyanyi Di Depan Kerusi Meja Tanpa Penonton, Aina Abdul Terharu Showcase Pertamanya Dihadiri Ratusan Peminat

Izwan Isa
18/12/2021
08:50 MYT
Penyanyi bersuara lantang, Aina Abdul sebak apabila showcase pertamanya, A Night With Aina Abdul dihadiri ratusan peminat untuk dua malam penganjurannya.
Aina yang ditemui usai persembahan berkata, suatu ketika dahulu, dia pernah melalui pengalaman menyanyi di hadapan kerusi dan meja tanpa kehadiran penonton dan menyifatkan kejayaan showcase yang dijayakan sebagai satu anugerah.
“Saya tak tahu nak ungkap perasaan saya bagaimana. Tetapi, saya anggap ia sebagai satu anugerah daripada Allah SWT. Saya cuba letakkan diri saya seperti mana saya pernah menyanyi tanpa penonton dengan keadaan sekarang.
“Jika sekadar kerusi dan meja pun memberikan saya tenaga untuk membuat persembahan, apatah lagi apabila ada ratusan peminat yang datang untuk menonton persembahan saya. Tenaga itu menjadi bertambah-tambah,” katanya sambil menyeka air mata.
Sungguhpun pernah melalui fasa ‘sejuk’ dalam karier nyanyiannya, namun, Aina bersyukur dengan apa yang dimilikinya setakat ini.
“Saya masih bersyukur dengan pengalaman saya dahulu. Sebab pengalaman tersebut yang banyak mengajar saya. Jika saya sentiasa sold out, mungkin saya akan jadi tinggi diri. Kita kan manusia, kita tak tahu kita boleh terlalai.
“Bagaimana saya membesar dengan muzik saya dan band saya, hal itu saya akan bawa sampai bila-bila. Saya cuba untuk kekal sebegini. Saya ada pengurus dan pembantu yang boleh mengingatkan saya setiap hari untuk buat apa yang perlu dan elakkan apa yang patut.
“Saya ada mereka untuk jadi ‘reminder’ sebab kita semua sebagai manusia boleh berubah. Tetapi, saya tidak mahu hal itu berlaku,” katanya lagi.
Menerusi persembahannya, Aina membawakan seleksi lagu-lagu hits seperti Semalam, Sumpah, Sepi, Fool dan Maybe.
A Night With Aina Abdul berlangsung selama dua hari iaitu pada 16 da 17 Disember di The Platform, Menara KEN TTDI, Petaling Jaya Selangor.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Aina Abdul Rupanya Nervous Menyanyi Lagu Siti Nurhaliza - “Kurik Kundi Paling Favourite! Mata Terkunci Dekat Prompter Takut Salah Lirik”

gempak
17/09/2024
09:55 MYT
Penyanyi, Aina Abdul akui gementar membawakan lagu Kurik Kundi nyanyian asal Datuk Seri Siti Nurhaliza.
Hiburan

“Tak Mahu Lakukan, Malas Nak Rasa Kecewa Lagi Tapi…” – Aina Abdul Akui Hampir Mengalah! Demi Peminat, Tetap Bangkit Anjurkan Konsert Imaji Tour

gempak
14/09/2024
13:55 MYT
Bagaimanapun kata Aina, semangat yang diberikan oleh orang sekeliling membuatkan dirinya bangkit untuk memastikan impiannya menganjurkan konsert berkenaan terlaksana.
Hiburan

Soal Cinta? Aina Abdul Kunci Mulut

gempak
10/09/2024
00:55 MYT
Bagi penyanyi, Aina Abdul belum tiba masa buatnya untuk memikirkan soal cinta sekarang.
Hiburan

Air Mata Aina Abdul Gugur Kerana Konsert Aina Abdul Imaji Tour

gempak
09/09/2024
10:38 MYT
Selepas hampir setahun merancang untuk mengadakan konsert jelajah, akhirnya penyanyi, Aina Abdul mengumumkan bakal hadir dengan Konsert jelajah pertamanya menerusi Konsert Aina Abdul Imaji Tour.
Viral

Kongsi Video Belajar Vokal, Netizen Bandingkan Ratu Farah Dengan Aina Abdul

gempak
29/08/2024
04:17 MYT
Nama Ratu Farah Diva bukanlah gerangan yang asing lagi bagi pengguna TikTok.