Bintang Bollywood terkenal Priyanka Chopra Jonas mengumumkan akan meminjamkan suaranya untuk mengalih bahasa filem Frozen 2 ke bahasa Hindi.

Chopra Jonas, 37, memuat naik sebuah entri mengumumkan berita baik tersebut di akaun Instagram (IG) miliknya.

“Mimi dan Tisha adalah Elsa dan Anna! #ChopraSisters akhirnya bergabung untuk filem Disney Frozen 2! Tak sabar untuk kalian menonton kami... maksud saya mendengar kami membawakan karakter ini dalam versi Hindi,” tulis Chopra Jonas sebagai kapsyen.

Mimi and Tisha are now Elsa and Anna! The #ChopraSisters are finally coming together for Disney’s Frozen 2. Can’t wait for you guys to see us… I mean HEAR us bring these amazing, strong characters to life in Hindi. #Frozen2 in theatres on 22nd November 2019. @parineetichopra @disneyfilmsindia #frozensisters

A post shared by Priyanka Chopra Jonas (@priyankachopra) on


Dia akan meminjamkan suara bagi watak puteri ais Elsa yang dimainkan oleh pelakon Idina Menzel.

Manakala bagi Anna yang diperanankan oleh pelakon Kristen Bell, ia akan dialihsuara oleh sepupu Chopra Jonas yang juga merupakan seorang bintang Bollywood, Parineeti Chopra.

Hasil tinjauan Gempak di ruangan komen, rata-rata pengikutnya cukup teruja dan tidak sabar menantikan gabungan dua suara bahasa Hindi ini membawakan watak puteri Disney kegemaran ramai.

Frozen 2 adalah sekuel kepada filem Frozen yang ditayangkan pada tahun 2013.

Filem yang dijangka akan mendapat kutipan pecah panggung di seluruh dunia ini akan berada di pawagam pada 22 November ini.