,
Terkini

Pulang Bergelar Hajah Nelydia, Netizen Puji Suami Bimbing Ke Arah Kebaikan

Shahrin Zulkifle
22/07/2022
05:00 MYT
Selesai menjalani ibadah haji, pelakon jelita, Nelydia Senrose,28, berkongsi beberapa foto bersama suami ketika melaksanakan ibadah itu di tanah suci Makkah.
Menerusi perkongsian yang dimuat naik di laman Instagram miliknya, ramai yang sudah mula memanggil Nelydia dengan gelaran Hajah dan memanjatkan doa buat pasangan itu.
Dilihat semakin ayu dengan mengenakan jubah dan berhijab, ada di antara wargamaya memuji sikap suaminya, Muhd Hafez Halimi kerana berjaya membimbing Nelydia menjadi insan solehah.
@lyidia.dahlia: "So sweet...indah nya kata²... Rezeki Nel dpt suami yg mampu membimbing ke jln kebaikan... Semoga terus istiqamah..semoga cepat² dikurniakan cahaya mata yg cantik lagi soleh/solehah. Aamiinn.."
@leeya_liyana : “Alhamdulillah, happy for you, semoga Hajah Nelly dan suami berkekalan hingga syurga Firdausi”.
@danis_h4716 : “Alhamdulillah dapat suami yang soleh bantu bimbing isteri”, antara komen yang ditinggalkan.
@dzulkarnainalias : “Alhamdulillah Haji dan Hajah, semoga terus istiqomah”.
@yar_tea : “Semoga Allah kurniakan rahmatNya,rezeki kesihatan yang baik,peningkatan iman, istiqomah dalam menutup aurat dan kebahagiaan di dunia buat anda berdua hingga Jannatul Firdaus, Aamiin ya robbalamin,” antara balas wargamaya.
Pada 3 Julai lalu, Nelydia dan Hafez telah berangkat ke tanah suci Makkah bagi menunaikan rukun Islam kelima itu.
Menyifatkan Hafez sebagai insan yang terbaik, Nelydia sempat meninggalkan coretan pendek tanda terima kasih di atas pengorbanan yang dilakukan suaminya.
“Syurgaku. terlalu banyak usaha, pengorbanan dan besar pelaburanmu untuk kita menjadi tetamu Allah. Niat dan keikhlasanmu untuk kejalan Allah sangat ku kagumi.
“Dia tidak berkira-kira untuk memberi yang terbaik demi jalan Allah. Dia juga menjagaku degan penuh hormat dan kasih sayang. Dia lah sebaik-baik rezeki buat ku dari yang Maha Agung. Moga Allah satukan hati kami hingga ke syurgaNya,” tulisnya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

"Elak Andaian Cetus Spekulasi Cerai Fazura, Fattah" - Pengurus

gempak
19/09/2024
02:30 MYT
Sejak Fazura memfailkan perceraian terhadap suami, Fattah Amin pada Jumaat lalu, ramai peminat yang mengikuti kisah rumah tangga pasangan selebriti tersebut.
Gaya Hidup

#FoodiesLife: Tak Perlu Keluar KL, Nasi Kandaq Festival 2.0 Kembali Hujung Minggu Ini! Mai Serbu Lekaih

gempak
18/09/2024
15:00 MYT
Nasi Kandaq Festival kembali untuk edisi kedua tahun ini dengan menghimpunkan pelbagai legenda utama nasi kandar di seluruh Malaysia.
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.
Viral

Terpalit Dalam Kes Eksploitasi Agama & Kanak-Kanak, Ini Latar Belakang Syarikat GISB!

gempak
18/09/2024
13:25 MYT
Sejak beberapa hari lalu, kecoh tentang syarikat Global Ikhwan Services & Business Holdings (GISB) yang didakwa melakukan eksploitasi terhadap agama dan kanak-kanak.
Hiburan

Seronok Bekerja Bersama, Nabila Huda Sifatkan Leona Bukan Bimbo - "Dia Kelakar, Manja & Bijak"

gempak
18/09/2024
07:55 MYT
Gerak-geri sering dikritik, pelakon Nabila Huda, menyatakan pempengaruh media sosial sensasi, Kasih Iris Leona, 22, sebagai seorang anak muda yang berbakat, bijak, kelakar dan bukan budak 'bimbo' seperti yang disifatkan netizen.