,
Hiburan

"Rasa Takut Nak Tegur Orang..." - Arabella Rupanya Pemalu & Introvert, Syukur Mierul Aiman Banyak Membantu

Ernalisa
27/09/2024
04:25 MYT
Heroin drama Dari Mata Turun Ke Hati, Arabella Ellen akui dirinya merupakan seorang yang pemalu dan introvert.
Bagaimanapun kata Arabella, dia kini semakin banyak bercakap dan dunia lakonan banyak membantu dirinya keluar dari kepompong 'malu' yang dialami sebelum ini.

BERITA BERKAITAN : Uncle Roger Kecam Masakan James Oliver! | GMW Highlights

BERITA BERKAITAN : Kemelut Rumah Tangga Fattah-Fazura Buat Hati Abby Abadi Sebak, Harap Terus Pertahankan - "Kalau Rasa Kita Paling Tersakiti, Ada Yang..."

BERITA BERKAITAN : Kongsi Video AI Peluk Arwah Bapa, Netizen Sebak Kenang Nasib Fazura - "Tenangkan Dirimu..."

BERITA BERKAITAN : Aliff Aziz Nafi Tarik Semula Kes Terhadap Sarah Yasmine, Selesai Kemelut Dengan Cara ‘Final Court Order’

"Mula-mula dalam industri seni ini saya mengaku saya agak malu dan janggal tapi lama kelamaan, ramai kawan-kawan tegur saya sudah banyak cakap.

"Saya akui perubahan ini mungkin kerana saya sering menjalani penggambaran dan bertemu dengan ramai orang.
“Tapi saya rasa ini juga merupakan satu kebaikan untuk diri saya, supaya memudahkan saya bercakap dengan orang sekeliling yang saya tak pernah berjumpa.
"Sekarang ni masih ada rasa takut dan malu juga nak tegur orang. Tapi sikit-sikit sahaja,” ujarnya.
Mengulas menganai drama, Arabella mengakui gandingan dengan aktor Mierul Aiman turut mempunyai keserasian.

"Mierul memang banyak membantu dan saya pula susah mahu bercakap dengan orang.

"Tetapi apabila saya berlakon dengan dia saya rasa selesa dan kurang rasa malu,” katanya.
Dari Mata Turun Ke Hati’ merupakan adaptasi daripada manga popular “Love’s In Sight!” yang ditulis oleh Uoyama terbitan Kadokawa Corporation, dan ia mengisahkan Jai, seorang samseng yang jatuh cinta dengan Iris Sofea, seorang gadis yang tidak sempurna penglihatannya.
Walaupun mengharungi pelbagai cabaran disebabkan oleh kelemahan masing-masing, drama ini mempamerkan keindahan ketidaksempurnaan yang hanya dapat dirasai dengan kehadiran cinta dan kesetiaan ntara satu sama lain.
Dari Mata Turun Ke Hati ialah sebuah drama televisyen Malaysia 2024 arahan Micheal Ang ini dibintangi pelakon muda Mierul Aiman dan Arabella Ellen.
Drama itu memulakan tayangan perdana di Slot MegaDrama,Astro Ria sejak 12 Ogos lalu menggantikan Dedaun Hijau Angin Lalu.
Ciri ‘Keterangan Audio’ yang diperkenalkan menerusi drama ini khas untuk mereka yang mempunyai penglihatan yang terhad.
Para penonton hanya perlu memilih keterangan audio dalam Bahasa Melayu dan tekan ‘Multiple’ di tetapan ‘Audio’ di TV atau menerusi On Demand.
Untuk pilihan yang lebih fleksibel, drama ini juga boleh distrim di sooka.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Alif Teega, Aisyah Hijanah Tak Mengaku Salah Guna Dana Awam Lebih RM1.5 Juta

gempak
23/09/2024
03:22 MYT
Pempengaruh Alif Teega Dan Isteri Aisyah Hijanah mengaku tidak bersalah atas kesalahan salah guna dana awam membabitkan nilai lebih RM1.5 juta.
Hiburan

Konsert Jiwa Malaysia 2024: 15,000 Penonton Hadir, Berkumpul Sejak Pukul 2 Petang!

gempak
09/09/2024
15:25 MYT
Dalam semangat menyambut kemerdekaan, Perbadanan Stadium Malaysia dengan kerjasama MND Sport & Event telah menganjurkan Konsert Jiwa Malaysia untuk menyemarakkan semangat cintakan negara melalui hiburan.
Hiburan

Rahmat Mega Selesa Jadi Jurujual - "Mula-Mula Je Rasa Macam 'Tebal Kulit' Lama-Lama Okey"

gempak
03/09/2024
08:55 MYT
Penyanyi Rahmat Mega mengakui tumpuannya kini lebih kepada menguruskan perniagaan jualan langsung berbanding kerjaya nyanyian.
Berita

Pukul & Tolak Isteri Ke Dalam Gaung, Lelaki Mengaku Tidak Bersalah

gempak
16/08/2024
12:25 MYT
Lelaki yang ditahan selepas memukul dan menolak isteri ke dalam gaung mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Kuala Kangsar pada Jumaat atas dua pertuduhan melakukan ugutan jenayah dan cubaan membunuh wanita itu, Julai lalu.
Hiburan

Aliff Aziz Dilihat Bersama Tabligh, Bella Astillah Hanya Doakan Yang Terbaik - “Sekiranya Dia Mahu Berubah Ke Arah Lebih Baik, Saya Hanya…”

gempak
08/08/2024
08:58 MYT
Susulan tular video memperlihatkan pelakon dan penyanyi berasal Singapura, Aliff Aziz dilihat bersama sekumpulan tabligh baru-baru ini, bekas isterinya iaitu penyanyi Bella Astillah memilih untuk tidak mengulas lebih lanjut.
BorakSeeni