,
Berita

Remaja 14 Tahun Menyamar Sebagai Kakitangan Hospital Serdang Ditahan

Awani
08/08/2024
23:55 MYT
Seorang remaja perempuan berusia 14 tahun ditahan polis kerana dipercayai menyamar sebagai pegawai perubatan dan memasuki bilik bedah hospital Sultan Idris Shah, Serdang pada Khamis.

Ditahan Di Lobi Hospital

Ketua Polis Daerah Sepang, Asisten Komisioner Wan Kamarul Azran Yusof berkata, pelajar tingkatan dua itu ditahan di lobi hospital itu kira-kira pukul 9 pagi ketika cuba mendaftar di kaunter dengan menggunakan identiti palsu.

"Polis turut merampas sehelai baju dan seluar scrubselain lanyard...

"Polis turut merampas sehelai baju dan seluar scrubselain lanyard hak milik hospital berkenaan," katanya dalam kenyatan di sini, pada Khamis.
Wan Kamarul berkata, penahanan itu dilakukan selepas pihaknya menerima laporan daripada kakitangan hospital kira-kira pukul 1 tengah hari Rabu.
"Laporan itu mengatakan keberadaan seorang remaja perempuan yang mengaku sebagai pegawai perubatan dan mahu membantu menjalankan pembedahan.
"Keesokkan harinya, sebaik sahaja pihak hospital menyedari kehadiran remaja itu di kaunter pendaftaran kira-kira pukul 8.30 pagi, mereka terus menghubungi polis," ujarnya.

BERITA TRENDING: Sudahlah Terpaksa Usung Jenazah Lalu Jambatan Uzur, Penduduk Juga Terpaksa ...

​BERITA TRENDING:Wanita Ditemui Di Hutan & 40 Hari Hidup Tanpa Makanan, Rantai Diri Sendiri Di Pokok

​BERITA TRENDING: Selamba Guna Lebuh Raya Dari Arah Bertentangan, Geng Mat Rempit Teruk Dikritik Netizen - “Tak Ada Tujuan Hidup…”

​BERITA TRENDING:10 Prebet Tentera Telanjang, Dipukul & Dipaksa Berdiri Dalam Hujan Lebih 5 Jam

Wab Kamarul meberitahu, polis membuka kertas mengikut Seksyen 488 Kanun Keseksaan atas kesalahan menceroboh dan Seksyen 170 kanun sama kerana menyamar sebagai penjawat awam.
Orang ramai diminta supaya tidak menyebarkan sebarang spekulasi atau berita tidak benar berhubung kes itu.
Sumber: Awani
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hollywood

Sadis! Tak Sempat Lari Ratu Cantik Switzerland Maut, Suami Cekik & Blender Anggota Badan

gempak
14/09/2024
18:55 MYT
Hajat salah seorang finalis Ratu Switzerland, Jenazah Kristina Joksimovic untuk melarikan diri daripada suaminya tidak kesampaian apabila dibunuh lelaki tersebut.
Hiburan

Kes Tetak Elly Idzlianizar, Aweera Dedah Arwah Pelumba Cub Prix Adalah Sepupu - “Tergamak Kau Buat Macam Tu”

gempak
13/09/2024
02:36 MYT
Bekas pelumba Moto 3 dan Cup Prix negara, Elly Idzlianizar Elias, 40, yang meninggal dunia akibat ditetak sebenarnya merupakan sepupu kepada penyanyi, Aweera.
Berita

Budak Dalam Video Tular Bukan Mangsa Cubaan Culik Tapi Mangsa Amang Seksual - Polis

gempak
13/09/2024
01:25 MYT
Polis menafikan kanak-kanak yang dipegang bahunya oleh seorang lelaki di kawasan sebuah masjid di Subang Jaya adalah mangsa cubaan menculik.
Berita

Rogol Anak Hingga Bersalin, Buruh Dipenjara 72 Tahun, 60 Sebatan

gempak
12/09/2024
21:55 MYT
Seorang buruh dihukum penjara 72 tahun dan 60 sebatan oleh Mahkamah Sesyen  setelah mengaku bersalah merogol anak kandungnya sehingga melahirkan anak, tahun lepas.
Berita

Bekas Pelumba GP Elly Idzlianizar Maut Akibat Ditetak

gempak
12/09/2024
06:45 MYT
Polis mengesahkan kematian bekas pelumba Moto 3 dan Cup Prix negara, Elly Idzlianizar Elias, 40, semalam disebabkan kecederaan akibat ditetak selepas pergaduhan di Kangar.