,
Laman Utama

“Saya Harap Berhati-Hati…”- Ziyad Kecewa Ada Pihak Guna Namanya Untuk Kutip Derma

Syafiqah Jalal
18/09/2021
04:24 MYT
Jaguh lontar peluru paralimpik negara, Ziyad Zolkefli, bimbang sekiranya ada pihak yang tidak bertanggungjawab memanipulasi dan mengeksploitasi kekalahannya dalam Sukan Paralimpik Tokyo 2020 bulan lalu untuk menjalankan kutipan derma sebagai ganjaran untuknya.
Menurut atlet berusia 31 tahun itu, tiada sebarang pihak menghubunginya biarpun sedar beberapa kempen pungutan derma telah digerakkan sejak tiga minggu lalu.
Apa yang membimbangkannya, ada pihak sanggup menggunakan namanya untuk mengutip derma sedangkan dia baru sahaja menamatkan tempoh kuarantinnya semalam.
Dalam satu temu bual bersama Nadi Arena, Ziyad berkata: "Saya sebenarnya bimbang dengan perkara ini kerana saya takut orang ramai akan kena tipu.
"Buat masa ini, saya belum membuka sebarang peti masuk media sosial, jadi saya tidak tahu sama ada mereka ada memaklumkan perkara itu kepada saya atau tidak, saya tidak tahu.
"Saya harap orang di luar sana berhati-hati kerana saya tidak ada mengeluarkan sebarang kenyataan.
"Lainlah jika mereka ada menghubungi saya atau sesuatu seperti itu, saya benar-benar tidak mendapat sebarang makluman mengenai perkara itu.
"Saya takut juga apabila mereka sudah dapat (mengumpulkan derma), tiba-tiba mereka senyap.
"Kasihan pula dekat orang yang bersimpati dekat saya. Mereka pula ditipu," katanya.
Sumber: Astro Arena
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Hebat! Wanita Kudung Tangan Raih Perfect 10, Atlet Memanah Paralimpik Ini Curi Perhatian Dunia

gempak
06/09/2024
18:55 MYT
Hebatnya atlet memanah paralimpik India, Sheetal Devi, 17, yang mencuri perhatian dunia apabila berjaya menampilkan persembahan cemerlang dalam Sukan Paralimpik Paris 2024.
Hiburan

You Know Nothing About Sports: Sherry Alhadad Struggle, Tak Rasa Kaki Belajar Sukan Lawan Pedang

gempak
05/09/2024
12:25 MYT
You Know Nothing kini kembali dengan You Know Nothing About Sports yang menampilkan Sherry Alhadad akan berpasangan dengan seorang selebriti popular tempatan untuk mencuba mempelajari satu sukan baru.
Berita

Paralimpik Paris 2024: Yusof Hafizi Pelumba Terbaik Asia

gempak
05/09/2024
03:15 MYT
Pelumba berbasikal lebuh raya para negara Mohamad Yusof Hafizi Shaharuddin menamatkan saingan di tangga kelima daripada 10 pelumba dalam acara ujian masa individu lelaki C1 (kecacatan fizikal) Sukan Paralimpik Paris 2024 pada Rabu.
Sukan

Ziyad Hadiahkan Malaysia Perak Dari Paralimpik Paris 2024 - “Lega Rasanya Kerana Detik Tersebut Memang Menghantui Saya Sejak…”

gempak
04/09/2024
00:25 MYT
Hasrat jaguh olahraga para negara, Muhammad Ziyad Zolkefli untuk merampas kembali pingat emas lontar peluru lelaki F20 (kecacatan intelektual) di Sukan Paralimpik Paris 2024 tidak kesampaian.
Filem

Astro Shaw Rai Kemenangan Cheah Liek Hou Hadiahkan Pingat Emas Pertama Malaysia, Filem Gold Ditayang Semula Di Pawagam

gempak
03/09/2024
08:29 MYT
Jaguh badminton paralimpik negara, Cheah Liek Hou berjaya mempertahankan pingat emas di Sukan Paralimpik Paris 2024 selepas muncul juara menerusi acara perseorangan lelaki SU5 (kecacatan fizikal), sekali gus menyumbang emas pertama untuk Malaysia tahun ini.