Laman Utama

“Saya Masih Kekok Sebab Nak Pegang-Pegang Suami…”- Nana Sheme

Shahrin Zulkifle
26/10/2022
00:00 MYT
Penyanyi Nana Sheme telah selamat bergelar isteri dengan sekali lafaz kepada pasangannya, Zikri Zakaria dalam satu majlis pernikahan yang berlangsung Sabtu lalu.
Jelas pemilik nama penuh Nur Nabilah Hashimi, 27, dia akui gementar namun dalam masa sama bersyukur apabila sah bergelar isteri kepada Zikri, 31.
“Alhamdulillah, sewaktu majlis pernikahan segalanya telah berjalan dengan lancar dan dipermudahkan, saya sudah selamat bergelar seorang isteri sekarang.
“Perasaan selepas bergelar isteri membuat saya gementar dan dalam masa sama teruja sebab saya ingin jadi yang terbaik untuk suami.
“Tapi saya masih kekok sebab nak pegang-pegang suami, sebelum ini tak pernah bersentuhan. Insyallah, saya akan cuba sesuaikan diri,” katanya kepada Gempak.
Terdahulu majlis pernikahan Nana dan Zikri telah belangsung di Damai Central, Kuching, Sarawak yang turut dihadiri oleh keluarga dan rakan terdekat pasangan pengantin berkenaan.
Pelantun lagu Hantu atau Buaya itu, selamat dinikahkan oleh jurunikah Khalid Ibrahim dengan berwakil wali oleh bapa kandungnya, Hashimi Alwi.
Menyifatkan Zikri sebagai seorang yang pemalu, Nana turut mendedahkan hasrat suaminya yang ingin melihat dia menjadi seorang isteri sepenuh masa kelak.
“Suami saya seorang yang pendiam, tenang dan pemalu. Selepas kami bernikah dia hanya cakap Alhamdulillah kerana kami berdua telah selamat menjadi suami isteri.
“Dia juga ada simpan hasrat dan beritahu pada saya nanti suatu hari saya dah tak perlu bekerja. Dia mahu saya menjadi isteri sepenuh masa.
“Insyallah, saya secara perlahan-lahan akan belajar tanggungjawab sebagai isteri, saya akan belajar masak dan sebagainya,” tambahnya.
Dalam pada itu, Nana yang manis mengenakan busana serba putih sewaktu majlis pernikahan, telah menerima dua emas dinar sebagai mas kahwin daripada Zikri.
Selain itu, Nana dan Zikri telah memilih pusat perangingan Bali, Indonesia sebagai lokasi berbulan madu mereka.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Hiburan

Sering Dipanggil ‘Aunty’, Sarah Suhairi Sedia Bergelar Ibu

gempak
26/07/2024
04:55 MYT
Menurut Sarah, dia sedia maklum status Aswad sebagai duda anak tiga namun itu tidak menjadi halangan untuk mereka berkenalan dan mendirikan rumah tangga.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Hiburan

Dengan Sekali Lafaz, Sarah Suhairi Selamat Bergelar Isteri

gempak
26/07/2024
01:15 MYT
Penyanyi, Sarah Suhairi sah bergelar isteri kepada jejaka pilihan hatinya yang juga merupakan pensyarah, Aswad Anuar pada majlis pernikahan di Barern Hill, Hulu Langat pagi Jumaat.