Hasrat jutawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri untuk membantu keluargra daif yang tular baru-baru ini kerana kepayahan hidup seorang ibu bersendirian membesarkan tujuh orang anak tercapai.

Aliff Syukri berkata dia cuba membantu keluarga itu semampu yang boleh dan pergi ke rumah mereka sendiri bagi menyerahkan sumbangannya.

“Saya percaya bila kita banyak memberi banyak lagi yang akan saya dapat syukur
bisnes @as.legacymalaysia mendapat puluhan juta sebab sokongan anda smua..

“Semalam, saya cuba bantu semampu yang boleh .. semalam saya serahkan duit belanja dan barang makanan untuk mereka yang sangat daif..,” tulisnya.

Aliff berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Menerusi entri tersebut dia memuat naik fotonya bersama keluarga tersebut ketika kunjungan dilakukan.

Sementara itu, Aliff sempat memberitahu kepada sesiapa yang memerlukan pertolongan boleh terus datang kepadanya untuk dibantu.

“Kepada anda di luar sana yang susah inysya-Allah saya akan usaha untuk membantu anda.. tag di fb dan ig saya dan infom sahaja saya insya-Allah saya usahakan membantu anda..dan berjumpa andaa ..misi saya untuk menjadi kaya akhirat dan dunia,” katanya lagi.

Kisah kelaurga daif itu mula viral apabila terdapat media yang membuat liputan mengenai kepayahannya membesarkan tujuh orang anak tanpa suami. Suaminya ditahan di Pusat Pemulihan.

Keluarga itu difahamkan itu terpaksa menjamah nasi dengan hanya bersama garam sebagai lauk.

sy percaya bila kita byk memberi byk lagi yg akan saya dpt syukur bisnes @as.legacymalaysia mendapat puluhan juta sbb sokongan anda smua.. semalam .. saya cuba bantu semampu yg boleh .. semalam sy serahkan duit belanja dan brg makanan utk beliau yg sangat daif.. kpd anda diluar sana yg susah inyallah sy akan usaha utk membantu anda.. tag di fb dan ig saya dan infom shaja saya inyallah saya usahakan membantu anda..dan berjumpa andaa ..misi sy utk menjadi kaha akhirat dan dunia??????

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on