Pelakon, Ben Amir mengakui masih belum mempunyai teman istimewa biarpun usia sudah memasuki 33 tahun.

Menurut Ben atau nama sebenarnya Muhammad Amir Sabaruddin berkata buat masa ini dia mahu memberikan fokus terhadap kerjaya terlebih dahulu.

“Saya tengah happy single sekarang, lambat lagi nak fikir tentang kahwin. Saya nak beri fokus pada kerjaya terlebih dahulu.

“Legasi Wira Merah merupakan filem aksi pertama saya dan rasanya banyak lagi benda yang ingin saya capai.

“Banyak lagi karakter yang ingin saya buat jadi saya belum terfikir pun hal kahwin. Tak ada target pun, saya baru 33 tahun dan masih muda.

“Keluarga juga tidak bertanya kerana mereka tahu saya amat fokus dengan karier dan juga kerja saya,” katakan kepada Gempak.

Ben berkata demikian ketika ditemui di lokasi penggambaran Legasi Wira Merah bertempat di Iskandar Studio Malaysia, Johor Bahru pada Selasa.

Dalam pada itu, mengulas mengenai sijil kursus kahwin dimilikinya, Ben berkata dia menghadiri kursus tersebut secara atas talian ketika dalam tempoh pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

“Saya ambil sijil nikah itu pun semasa PKP sebelum ini. Disebabkan masa PKP itu kita perlu duduk di rumah sahaja jadi saya ambil kursus itu.

“Jadi sudah dua tahun, saya sahajalah nak kongsi yang saya dah ada sijil nikah, itu sahaja,” ulasnya.

Bagaimanapun Ben tidak menafikan bahawa dirinya menyukai wanita yang pandai memasak dan juga gemar bersenam.

“Betul saya suka wanita yang main gym dan pandai memasak. Semua orang ada ciri-ciri wanita idaman masing-masing.

“Saya sukakan wanita yang bermain gym kerana dari segi mentalitinya. Sebab saya juga seorang yang menjaga kecergasan.

“Jadi apabila bercakap soal kecergasan ini sebenarnya membabitkan mentaliti dan juga berdisiplin, itu yang saya suka,” jelasnya.

BACA: Ben Amir ‘Excited’ Nak Kahwin! Kongsi Ciri-Ciri Calon Bakal Isteri - “Cute Gym Girl, Pandai Masak…”

Dalam perkembangan lain, Ben bakal muncul dengan filem terbaharu berjudul Legasi Wira Merah yang tayangannya dianggarkan pada Januari tahun hadapan.

Selain Ben, pelakon lain yang membintangi filem aksi tersebut adalah Nas-T, Ammar Alfian, Henley Hii, Fad Anuar, Sasidaran, Hairie Othman, Mathni Razak, Abbas Mahmood dan Nia Atasha.

Terdahulu, Ben pernah berkongsi sudah mengambil sijil kursus kahwin yang dihadiri secara talian di Insta Story miliknya.

Malah menerusi perkongsian di Insta Story itu juga Ben turut menyatakan beberapa ciri-ciri bakal isteri dan antaranya pandai memasak dan aktif bersukan di gimnasium.