Datuk Wira Lee Chong Wei memang kerap menggunakan platform media sosialnya untuk berkongsi pendapat dan menyampaikan sebarang pesanan kepada pengikut.

Tidak keterlaluan dikatakan, peminat-peminat bekas pemain badminton negara itu juga sering menantikan perkongsian Chong Wei yang spontan dan kadang-kadang kedengaran lucu!

Berbanding perkongsian sebelumnya, kali ini, Chong Wei berkongsi satu berita manis buat rakyat Malaysia.

Menerusi hantaran di Instagram yang dibuat sempena hari Malaysia, secara spontan memberitahu yang isterinya, Datin Wong Mew Choo kini hamil anak ketiga.

Bapa kepada Kingston dan Terrance itu memohon agar semua mendoakan proses kehamilan isterinya kali ini berjalan dengan lancar.

“Sebab sayang sangat negara kita, kita tambah satu lagi warga Malaysia! Minta semua tolong doakan smooth pregnancy Datin Wong Mew Choo.

“Tanya budak-budak, mereka nak baby boy or baby girl. Terrance kata tak kisah papa, janji baby dan mommy sihat. Terus bergenang air mata Mew Choo.

“Tak sempat nak habis terharu, Kingston mahu baby girl. Saya tanya kenapa, mungkin sebab dia matang, nak adik perempuan sebab dah ada adik lelaki.

“Kingston cakap you punya pasal lah. Tak nak beli controller lebih untuk Nintendo Switch saya. Ada dua je ni. Kalau ada lelaki lagi, kuranglah chance untuk saya main,” kongsi Ching Wei.