Pelakon jelita Ayu Raudhah mengesahkan dirinya kini hamil anak keenam dengan usia kandungan memasuki lima bulan.

Jelas Ayu, dia pada awalnya berasa segan untuk berkongsi berita tersebut memandang ini bukan lah zuriat pertama daripada hasil perkahwinan bersama pemain bola sepak, Zaquan Adha.

Bagaimanapun selepas suaminya ‘membocorkan’ rahsia menerusi satu hantaran video, aktres berusia 38 tahun itu hanya memanjatkan rasa syukur.

“Saya sebenarnya segan nak kongsi, sebab anak pun dah masuk enam, kalau anak nombor satu takpa la juga, excited la juga.

“Alhamdulillah, saya anggap ini rezeki buat anak saya dan suami. Kandungan saya dah masuk lima bulan dah sebenarnya, cuma tak pernah bagi tahu dekat media sosial sampai lah Zaquan share video.

“Kami berdua ok je, sebab kami berdua memang daripada keluarga yang ramai, saya dan Zaquan masing-masing ada tujuh orang adik beradik. Kami happy anak ramai,” katanya ketika dihubungi Gempak.

Dalam masa sama, adik kepada usahawan popular Rozita Che Wan itu mendedahkan dia dan suami berdepan alahan yang teruk seperti muntah dan demam.

“Sebelum ini anak lima orang tak pernah ada morning sickness, tapi yang keenam ini lain macam rasanya. Saya dan Zaquan kami muntah dan demam masa first trimester.

“Teruk gila waktu itu, mungkin sebab dah berusia. Kami dah tak larat sangat, duduk sebelah terbaring demam. Sebelum ni pregnant senang je, kali ini je macam ada lain sikit,” tambahnya.

Sementara itu, Ayu sempat berseloroh dengan mengatakan selagi usia masih muda dia bersedia untuk memiliki ramai anak.

“Saya dengan suami tak pernah rancang nak ada berapa ramai, selagi saya muda kita kumpul anak ramai, mari sini hahaha,” selorohnya.

Untuk info, Ayu mendirikan rumah tangga bersama Zaquan pada 21 Januari 2011 dan hasil perkahwinan tersebut mereka dikurniakan lima orang cahaya mata.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini.
Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!