Pelakon terkenal, Siti Saleha baru sahaja menyambut ulang tahun perkahwinan pertama dengan suaminya, Ahmad Lutfi Azhar pada 28 Julai lalu.

Kini, Saleha dan suami kini teruja untuk menjalani percutian di Hong Kong! Mereka tiba di Hong Kong untuk menjalani rakaman program Extreme Ends.

Siri realiti terbitan saluran televisyen hiburan aksi KIX HD (saluran Astro 729) ini akan memaparkan sisi bertentangan ‘ekstrem’ Hong Kong yang jarang dipaparkan.

Saleha merupakan salah seorang daripada empat selebriti Asia Tenggara yang akan ditampilkan dalam siri realiti empat episod ini. Menariknya, mereka akan mengembara dan mencipta pengalaman baharu sebagai pasangan suami isteri.

“Saya teruja untuk memulakan rancangan Extreme Ends dengan KIX kerana belum pernah membintangi rancangan aksi dan pengembaraan atau siri realiti sebelum ini. Ini juga pengalaman pertama saya di Hong Kong.

“Saya berharap peminat saya akan terhibur menyaksikan saya melakukan pelbagai aktiviti baru dan menarik di sana. Lebih menyeronokkan apabila suami saya juga turut serta,” kata Saleha.

Extreme Ends adalah sebuah rancangan realiti yang menampilkan empat selebriti bersama tetamu istimewa mereka dalam pengembaraan di pelbagai tempat menarik di Hong Kong.

Siri terbitan asal bercorak santai ini akan mempertontonkan pengalaman percutian selebriti dan tetamu mereka. Selain itu peminat juga akan dapat menyaksikan wajah negara Hong Kong yang tidak pernah dipaparkan.

Setiap episod akan menggambarkan tema bertentangan yang ekstrem seperti ‘pantas berbanding lambat’ atau ‘tinggi berbanding rendah’. Tema-tema ini akan mempamerkan perbezaan ketara yang sangat menarik dan ciri khas Hong Kong yang bergaya.

Extreme Ends diterbitkan oleh syarikat induk KIX iaitu Celestial Tiger Entertainment, pengendali persendirian saluran pan Asia terbesar yang diterbitkan khusus untuk hiburan Asia. Rancangan ini disokong oleh Hong Kong Tourism Board dan Harbour City.

Extreme Ends akan disiarkan secara eksklusif di KIX HD (Saluran Astro 729) pada bulan Oktober nanti!

Teks: Kamaruddin Razal