Filem arahan Syafiq Yusof, Sheriff: Narko Intergriti terus melakar kejayaan selepas meraih kutipan sebanyak RM16.3 juta dalam empat hari tayangan rasmi dengan satu hari tayangan awal.

Pengerusi Skop Productions merangkap Penerbit Eksekutif Bersama Sheriff, Datuk Yusof Haslam melahirkan rasa syukur atas sambutan luar biasa penonton terhadap Sheriff.

“Alhamdulillah, syukur atas sambutan memberangsangkan filem Sheriff. Pihak kami bersama barisan pelakon ada mengunjungi pawagam-pawagam di sekitar Lembah Klang pada hujung minggu lalu.

“Kami rasa amat teruja dan terharu melihat reaksi luar jangkaan penonton dari pelbagai lapisan usia dan latar belakang.

“Meskipun rakan-rakan media serta peminat mula berteka-teki mengenai sejauh mana kutipan Sheriff, namun mash terlalu awal untuk meletak harapan tinggi.

“Kami sentiasa bersyukur dengan momentum positif ini. Terima kasih kepada semua atas sokongan terhadap filem ini,” ujarnya.

Sheriff terbitan dua penerbit besar tempatan, Skop Productions & Astro Shaw


Sheriff merupakan terbitan dua penerbit besar tempatan iaitu Skop Productions bersama Astro Shaw, dan akan memulakan tayangan rasminya pada 18 April di panggung wayang seluruh negara.

Selain Zul Ariffin, Sheriff juga dibintangi oleh Syafiq Kyle, Azira Shafinaz, Elizabeth Tan dan ramai lagi.

Jangan lupa temui barisan pelakon Sheriff di pawagam-pawagam terpilih sekitar Lembah Klang pada 27 dan 28 April.


SINOPSIS:

Sheriff menampilkan watak Nazri (Syafiq Kyle) iaitu seorang anggota polis dari Jabatan Narkotik yang merasakan masalah sindiket dadah Tony Ifrit semakin berleluasa.

Nazri berasa terdesak untuk menyelesaikan kes itu sendiri kerana Tony sering terlepas dari cengkaman undang-undang apabila melalui proses penghakiman.

Dalam masa yang sama, Sheriff (Zul Ariffin), seorang anggota daripada Jabatan Integriti telah dihantar oleh pihak IGP untuk menyelesaikan kes ‘Meth Killer’ dan dia ditugaskan bersama Nazri untuk berada di bawah satu jabatan.

ARTIKEL BERKAITAN: Sheriff: Raih RM6.4 Juta Dalam 3 Hari Tayangan, Netizen Kata - “Antara Filem Terbaik Pernah Ada Di Malaysia!”

ARTIKEL BERKAITAN: Sheriff: Power! Tayangan Awal Pun Dah Raih Lebih RM1 Juta