Memulakan kerjaya lakonan sejak kanak-kanak lagi, Mohammed Zaedy Ashraf atau lebih mesra dikenali sebagai Aedy Ashraf seorang yang mementingkan kualiti berbanding dengan kualiti. Kerana itulah dia sedikit memilih dalam melakonkan watak-watak yang ditawarkan.

Ahad merupakan sambutan hari lahirnya yang ke 27 tahun, dan dalam usia yang masih dianggap muda, Aedy memilih untuk menjadi seorang usahawan. Istimewanya, kali ini dia juga mengucapkan hari jadi buat dirinya sendiri di Instagram miliknya.

"Happy birthday dy, semoga panjang umur kau dan sihat selalu. Sorry if I ever hurt you, mentally or physically.

"I love you dy. May your wish to be the best version of your self come true and may you find your happiness," tulis Aedy khas untuk dirinya sendiri.

Happy birthday dy, smoga panjang umur kau dan sihat selalu. Sorry if i ever hurt you, mentally or physically. I love you dy . May your wish to be the best version of your self come true and may you find your happiness .

A post shared by aedy ashraf (@aedyxashraf) on


Entri di Instagram miliknya itu juga menerima banyak ucapan hari lahir daripada teman-teman artis serta peminat-peminatnya.



Aedy yang berasal dari Tumpat, Kelantan mula bergelar pelakon sejak berumur 10 tahun lagi ketika dia membintangi filem Jutawan Fakir. Aedy juga merupakan anak kepada pelakon yang mencipta nama sejak tahun 90an, Liza Zain.