Viral

"Tak Kisah Muflis, Saya Akan Saman Balas RM1 Bilion!" - Dakwa Terhina, Pendakwah Bebas Saman Aliff Syukri!

Amri Hassan
26/02/2020
07:45 MYT
Pendakwah bebas Ustaz Abu Syafiq Al-Asy'ary bertegas mahu menuntut saman malu terhadap usahawan kosmetik popular Datuk Seri Aliff Syukri.
Saman itu merujuk kepada sesi live Aliff Syukri yang didakwa telah menghina dan memalukannya.
BACA: "Nak Panggil Saya Belut Letrik Saya Tak Kisah, Tapi Jangan Sentuh Pasal Produk Saya!"- Aliff Syukri Nak Saman Pendakwah Bebas
"Saya akan jumpa peguam saya di Malaysia untuk membawa kes saman ke atas Aliff Syukri dan akan tuntut RM1 bilion. Saya akan saman RM1 bilion!
"Saman ini kerana menghina saya dan pihak kami telah mengambil kenyataan serta bukti untuk membuat saman malu terhadap Aliff Syukri.
"Kalau dia saman saya dan andainya kalah atau muflis saya tak kisah sebab dah biasa dengan miskin," katanya dalam sesi live di Facebooknya baru-baru ini.
Kenyataan itu dinyatakan selepas sesi live dan sidang media Aliff Syukri pada Isnin.
Abu Syafiq sebelum ini mempertikaikan tentang kesahihan status halal salah satu produk yang dikeluarkan syarikan Aliff Syukri.
"Saya ada mempersoalkan tentang salah satu produknya yang belum ada sijil halal dari Jabatan Agama Islam (Jakim).
"Sijil halal yang ditunjukkan ketika sesi live bukan produk yang saya maksudkan tetapi produk lain," jelasnya.
Tambah Abu Syafiq, sebagai ahli agama yang bertauliah, teguran yang disampaikan demi kebaikan semua pihak termasuk Aliff Syukri sendiri.
"Saya pun tak nak gaduh sangat, nak bagi teguran saja sebagai orang yang bertauliah. Salahkah saya menyebabkan dia membuat permohonan maaf?
"Selepas Aliff Syukri memohon maaf, dengan itu saya juga memohon maaf dan membuang video saya terdahulu. Tetapi lawan tetap lawan," tegasnya.
Aliff Syukri pada Isnin menuntut permohonan maaf daripada Abu Syafiq yang melemparkan fitnah dan mengajak orang awam memboikot perniagaannya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Selepas 4 Tahun Poster Filem Mulan Sudah Diturunkan, Netizen - “Lepas Viral Baru Jalan”

gempak
07/07/2024
11:55 MYT
Tular baru-baru ini sekeping gambar memaparkan iklan filem Mulan yang dikatakan lapuk dan didakwaberusia 4 tahun masih dipamerkam di stesen MRT tersebut.
Viral

Penduduk Kampung Beratur Minum Air Rendam Kaki Haji, Hajah

gempak
06/07/2024
18:39 MYT
Sebuah video tular di aplikasi TikTok memaparkan sekumpulan penduduk di sebuah kampung beratur untuk meminum air rendam kaki yang didakwa sebagai 'air berkah'.
Hiburan

Kenapa Kaya Sangat? Keluarga Ambani Bakal Langsungkan Majlis Perkahwinan 'Crazy Rich Asians' Sebenar!

gempak
06/07/2024
16:24 MYT
Anant Ambani, 29, akan disatukan dengan teman wanitanya, Radhika Merchant, dalam sebuah majlis yang dilabel sebagai 'wedding of the year'.
Viral

Kumpulan Remaja Tak Tahu Shah Alam Ibu Negeri Selangor, Netizen Cuba Husnuzon - "Rasanya Mereka Sangat Gementar Masa Tu"

gempak
06/07/2024
16:11 MYT
Baru-baru ini, satu video TikTok tular apabila ia menunjukkan tahap pengetahuan am dalam kalangan remaja di Malaysia.
Hiburan

Isteri Baim Wong, Paula Verhoeven Pakai Tudung Sebab Takut Mati

gempak
06/07/2024
12:55 MYT
Pada saat rumah tangga pasangan selebriti Indonesia, Baim Wong dan isteri Paula Verhoeven dikhabarkan sedang bermasalah, Paula Verhoeven tenang memberi fokus terhadap dirinya sendiri