Laman Utama

“Tak Tahan Dah…” – Siti Nurhaliza Terpaksa Lakukan X-Ray Selepas Alami...

Shahrin Zulkifle
20/09/2022
02:00 MYT
Panyanyi tersohor Datuk Sri Siti Nurhaliza, 42, mendedahkan bahawa dia kini berdepan masalah Bronkitis (sesak dada).
Menerusi perkongsian di Instagram Stories, Siti akur apabila dia terpaksa melakukan ujian imbasan X-ray disebabkan masalah batuk yang kerap dihadapinya sejak beberapa hari lalu.
“Baik X-ray ya, tak tahan dah batuk-batuk tengah malam,” tulisnya ringkas.
Hasil ujian imbasan X-ray tersebut, pelantun lagu Purnama Merindu itu memaklumkan dia disahkan mengalami masalah Bronkitis.
Jelas Siti, masalah tersebut terjadi akibat kesan daripada jangkitan Covid-19 yang dialaminya pada Ogos lalu.
Susulan daripada itu, Siti turut memaklumkan dia terpaksa menggunakan bantuan inhaler selain dibekalkan beberapa jenis ubatan untuk dimakan oleh pihak doktor.
Sekadar info, Bronkitis merupakan keradangan pada salur udara besar yang mengalirkan udara dari trakea ke bahagian distal parenkima paru-paru. Bronkitis terdapat dalam dua kategori iaitu akut and kronik.
Bronkitis akut dicirikan dengan timbulnya batuk dengan atau tanpa penghasilan kahak. Bronkitis akut sering berlaku dalam penyakit bervirus yang akut seperti selesema atau influenza.
Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini (hyperlink: https://rancangan.gempak.com/gempak-most-wanted-2022).
Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Harumkan Nama Malaysia, Anak Saudara Siti Nurhaliza Rangkul Pingat Emas Dalam Pertandingan WCOPA Ke-27

gempak
06/07/2024
06:04 MYT
Anak saudara kepada penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza, Umai, berjaya merangkul pingat emas di 2024 Junior Champion Vocalist menerusi pertandingan antarabangsa World Championships of Performing Arts (WCOPA) Ke-27 di Los Angeles pada Sabtu.
Hiburan

Layak Ke Grand Final WCOPA 2024 Di Hollywood, Umai Gementar, Sentiasa Ingat Pesan Datuk Siti - “Mak Iti Kata Jangan Malu, Berikan Sehabis Baik”

gempak
05/07/2024
04:55 MYT
Anak saudara kepada penyanyi tersohor, Datuk Seri Siti Nurhaliza iaitu Umairah, 13, melakar sejarah yang tersendiri apabila ke peringkat akhir World Championships of Performing Arts (WCOPA) Ke-27 yang berlangsung di Long Beach Performing Arts Center, Sabtu ini.
Hiburan

Umai Mendonia! Bawa Nama Malaysia Ke WCOPA 2024 Di US Dengan Lagu Cindai, Netizen Terpegun - “Merdunya Suara, Flying High Macam Makcik Awak”

gempak
03/07/2024
07:55 MYT
Anak saudara kepada penyanyi tersohor, Datuk Seri Siti Nurhaliza iaitu Umairah, 13, telah mewakili Malaysia dalam kejohanan World Championships of Performing Arts (WCOPA) Ke-27.
Hiburan

Pulihkan Hubungan Sharifah Aini & Siti Nurhaliza Antara Pencapaian Huzz Yang Membanggakan

gempak
02/07/2024
06:34 MYT
Penyatuan dua penyanyi hebat iaitu Allahyarham Datuk Sharifah Aini dan Datuk Seri Siti Nurhaliza merupakan antara pencapaian membanggakan sepanjang Allahyarham Huzz bergelar wartawan hiburan.
Gaya Hidup

Reka Dua Busana Untuk Konsert Di Singapura, Ezuwan Ismail Puji Sikap Membumi Siti Nurhaliza - "Sampai Backstage Dia Dah Siap Solek, Bertelekung Tunggu Waktu Solat ..."

gempak
01/07/2024
02:54 MYT
Pereka fesyen, Ezuan Ismail kagum dengan cara kerja yang ditunjukkan penyanyi tersohor Datuk Seri Nurhaliza sepanjang dua hari berada di belakang pentas bersempena dengan Konsert Fenomena: Siti Nurhaliza Live In Singapore 2024, baru-baru ini.