Fotografi mobil semenangnya menjadi kegilaan anak muda kini. Biar pun anda berada di peringkat professional ataupun hanya sekadar suka-suka, siapa tak suka foto yang diambil bersifat sempurna.

Ada pelbagai telefon pintar yang menawarkan ciri kamera terbaik namun, Reno3 Series sudah pasti menjadi pilihan bijak.



Mencapai sepenuhnya kriteria kamera telefon pintar yang diidamkan setiap orang, ini lima sebab kenapa anda perlu gunakan Oppo Reno3 Series.

1. 108MP Imej Ultra Jelas – Foto berpiksel tinggi dalam setiap



Dengan menggunakan lensa utama 64MP, sistem efisyen komposisi pelbagai bingkai OPPO Reno3 mampu mengambil foto dengan kualiti 108MP.

Reno3 Pro juga boleh menghasilkan sub-piksel dengan resolusi foto yang sangat tinggi membolehkan foto yang diambil dari jauh kelihatan berkualiti dan sangat jelas.


2. 44MP Kamera Dwi Berlubang - gambar cerah dan jelas dengan piksel tinggi!


Kamera Dwi 44MP Swafoto




Reno3 hadir dengan Kamera Dwi 44MP Swafoto Malam Ultra adalah yang pertama seumpamanya yang diperkenalkan dalam industri teefon pintar. Lensa depan yang berdefinisi tinggi dapat mengambil gambar yang luar biasa dalam mod swafoto dan mod swafoto video.

Dengan cahaya siang yang mencukupi, kamera utama 44MP memberikan gambar definisi tinggi, termasuk butiran sahih seperti tekstur dan wajah seseorang ataupun objek.

Bukan sahaja ia dilengkapi dengan mod ultra gelap, kamera depannya yang berpiksel tinggi boleh membuatkan gambar swafoto anda sangat jelas.


3. Mod ultra gelap – Boleh nampak dalam gelap!


(Mod Ultra Gelap ON)
vs (Mod Ultra Gelap ON)

Mod ultra gelap di kamera belakang (rear camera) ini dapat memberikan foto yang terang dan jelas, dimana pengguna boleh menangkap keindahan dalam kegelapan yang tidak terjangkau oleh mata manusia.

Berkat algoritma OPPO sendiri, Reno3 Pro secara automatik akan beralih ke mod ultra gelap untuk pengguna mengambil foto yang cerah sempurna dengan bidikan pertama.

Jangan gusar jika anda terlepas sebarang momen indah dalam keadaan gelap, mod ultra gelap dapat mengesan cahaya secara automatik serendah 1 lux untuk memastikan foto anda terang!


4. 20x Zum digital



Lensa telefoto 13MP mampu mengambil 5x Zum Hibrid dan Zum Digital sehingga 20x, yang membolehkan pengguna mendapatkan bidikan secara dekat dan personal bagi hasil foto yang jelas walaupun dari jauh.


5. Video Stabil Ultra 2.0



Teknologi penstabilan yang terkemuka di industri OPPO meningkatkan kestabilan gambar dan video dalam Video Stabil Ultra 2.0. Tanpa mengira gaya hidup aktif pengguna menjadikan peranti ini sesuai sama ada sedang joging, ski atau berbasikal.

Reno3 sekali lagi menaikkan bar untuk penstabilan video, menggunakan. Lensa Ultra Wide-angle untuk menghadirkan fungsi penstabilan imej dwi yang baru. Adakah semasa penggunaan seharian atau aktiviti yang sengit, kualiti video terkemuka terjamin.

6. Skrin dengan paparan Super AMOLED – Beri pengalaman penggunaan skrin yang memuaskan.



Reno3 Pro dilengkapi dengan paparan E3 Super Amoled 6.4 inci yang menyokong DCI-P3 warna gamut dan nisbah kontras 2.4 juta kepada 1 secara 100%. Paparan indah Super Amoled ini menyerlahkan lagi warna yang terang dan imej yang cantik untuk kegunaan seharian dan hiburan.

Tambah istimewa apabila pengalaman pendengaran anda juga berganda kerana ia dilengkapi dengan speaker Dolby Atmos beserta fon kepala.
Prestasi Reno3 juga terus konsisten terutamanya 30W pengecasan pantas VOOC 4.0.

Dengan skrin dan warna yang jelas, telefon yang lebih ringan, kesesuaian warna yang lebih jelas, pengalaman anda mengguna laman sosial ataupun menonton kandungan penstriman akan bertambah baik.



Reno3 Pro menggunakan cip bersama RAM 8GB dan storan sehingga 256GB serta didatangkan dengan bateri 4025 mAh yang hebat dengan 30W VOOC Flash Charge 4.0 yang baru bagi memastikan pengguna mendapat kuasa bateri yang secukupnya untuk bergerak pada bila-bila masa.

Reno3 Pro juga melepasi Sistem Pengisian Cepat Selamat TUV Rheinland, supaya mengecas semasa menggunakan peranti berprestasi berat adalah selamat. Dengan VOOC Flash Charge 4.0 yang baru, tahap pengecasan Reno3 Pro boleh meningkat dari 0 ke 50% dalam masa 20 minit dan mencapai 100% dalam masa 56 minit sahaja!



Dari segi perisian, untuk memastikan pengguna dapat menonton Netflix untuk jangka masa yang lebih lama, Siri Reno3 telah mengoptimumkan penggunaan kuasa dan kawalan suhu, memungkinkan masa tontonan yang lebih lama hingga 14 jam, dengan pengalaman penggunaan yang lebih baik, sambil mencegah terlalu panas.

Dari segi kesan bunyi, peranti Reno3 Series menyokong Dolby Atmos®, yang memberikan bukan sahaja peningkatan pada kandungan A / V biasa, tetapi juga menawarkan kesan stereo yang hampir bertindak untuk kandungan sijil Dolby Atmos. Semua peningkatan pada perisian menjadikan OPPO Reno3 Series sebagai teater rumah mudah alih yang menyediakan perayaan mata dan telinga yang luar biasa, mengasyikkan.

Selain itu, OPPO Reno3 Series juga telah mengoptimumkan sambungan rangkaian untuk mencapai kelajuan pra-pemuatan yang lebih cepat dan masa menunggu yang lebih sedikit.

Untuk pengalaman mengambil foto dan penggunaan telefon pintar yang hebat, semua ciri-ciri yang anda mahukan tersedia di dalam OPPO Reno3 Series. Tingkatkan kualiti foto anda ke tahap professional hanya dengan menggunakan telefon pintar, OPPO Reno3 Series tampil cukup sempurna.



Pada musim Raya ini, OPPO memberikan hadiah lebih RM10 juta kepada peminat-O. Sebarang pembelian siri OPPO A akan menerima Beg Galas eksklusif OPPO bernilai RM199, dan ganjaran diskaun sebanyak RM100 untuk OPPO A9 2020.

Untuk peranti OPPO Reno, termasuk Siri OPPO Reno3 terbaharu, pelanggan akan menerima OPPO Enco W31 terbaharu bernilai RM259 secara percuma. Pelanggan yang membeli Siri OPPO Find X2 akan turut menerima OPP Enco Free bernilai RM499 secara percuma!



Sepanjang tempoh kempen, peminat-O yang membeli mana-mana peranti OPPO berpeluang menjadi salah seorang pemenang bertuah dalam CABUTAN BERTUAH dalam talian di halaman Facebook OPPO setiap malam pada jam 8 malam.

OPPO akan memberikan 100 hadiah setiap hari, yang terdiri daripada Pulangan Tunai 10 x 100% dengan pembelian mana-mana telefon, 30 unit OPPO Enco W31 bernilai RM259 dan 60 unit Baucar Diskaun RM30.

OPPO Reno3 Pro akan dijual pada harga RM2399 manakala OPPO Reno3 Pro berharga RM1699. Didatangkan dengan dua pilihan warna, Auroral Blue dan Midnight Black, Siri Reno3 OPPO boleh dibeli melalui Kedai Konsep OPPO, dalam talian di OPPO Official Online Store, kedai rasmi OPPO, rakan kedai Rangkaian OPPO dan rakan e-dagang iaitu Lazada dan Shopee.

Reno 3 Pro boleh didapati dari: https://www.oppo.com.my/products/Reno-3-Pro/164
Reno 3 boleh didapati dari: https://www.oppo.com.my/products/Reno-3/123

Atau dari rakan e-dagang :

OPPO Official Lazada Store: https://bit.ly/39j3BAQ
OPPO Official Shopee Store: https://bit.ly/33KYqbT