Peguam dilantik oleh isteri kepada Allahyarham Abam, Nor Hidayah Mohd Ali iaitu Mohamed Ibrahim Mohamad menafikan anak guamnya ada memfailkan saman terhadap ibu mentuanya, Sabariah Arshad seperti yang didakwa pelawak Ali Puteh.

Sebaliknya, menurut Mohamed Ibrahim, Sabariah sebenarnya yang menfailkan saman terhadap anak guamnya pada bulan Julai lalu.

"Kami tidak pernah pada bila-bila masa telah menyaman ibu kepada Syed Ali Mubarak.

"Bagaimanapun, anak guam kami ada menerima saman sivil daripada Sabariah pada Julai lalu yang menuntut ganti rugi am dan juga injuksi untuk menghalang Hidayah daripada memberi sebarang kenyataan," katanya kepada Gempak.

Mohamed Ibrahim dari Tetuan Ibrahim & Fuaadah ditemui ketika sidang media tergempar yang diadakan di Shah Alam, Selangor.

Begitupun, Mohamed Ibrahim mengakui anak guamnya ada membuat tuntutan sehingga RM900,000 seperti yang didakwa Ali Puteh.

Bagaimanapun, pihaknya enggan mendedahkan butiran secara terperinci mengenai tuntutan tersebut berikutan kes masih lagi dalam prosiding.

Sementara itu, peguam syariah, Fadhlina Datuk Siddiq yang hadir sama pada sidang media itu mengakui ada menyenaraikan nama ibu mentua anak guamnya dalam tuntutan berhubung isu faraid dan hak jagaan anak.

"Pihak kami menerusi mahkamah syariah ada menyebut nama ibunya untuk pengesahan tuntutan faraid dan sebagainya.

"Untuk mahkamah syariah tak timbul isu saman mana-mana pihak selain hanya untuk sahkan waris berhak," katanya kepada Gempak.

Turut hadir bersama dalam sidang media adalah Fadhlina Datuk Siddiq dari Fadhlina Siddiq & Associates.

Sebelum ini, Ali mengaku mengeluarkan saman terhadap Hidayah selepas kakak iparnya itu mengeluarkan saman terhadapnya terlebih dahulu.

BACA: Ali Puteh Balas Saman Bekas Kakak Ipar – Hidayah Mengaku Ambil Tabung, Jam Tangan & RM10,000 Dari Akaun Allahyarham Suami

BACA: "Apa Sahaja Yang Saya Buat Semua Demi Anak" - Isteri Abam Bocey Komen Isu Saman Ali Puteh