Tidak lagi mahu dibayangi gelaran ratu cantik, Sanjna Suri mahu mengorak langkah untuk lebih serius menceburi bidang seni.

Sanjna atau nama sebenarnya Sanjna Kishore Kumar Suri, 30, berkata dia mengimpikan untuk terus melebarkan sayap dalam bidang lakonan, pengacaraan dan program hiburan.

Malah Sanjna enggan berputus asa untuk kekal relevan dalam hiburan tempatan.

"Saya berharap orang ramai lebih mengenali saya dan mengetahui saya bukan cuma seorang 'beauty queen'.

"Malah saya mahu juga dikenali sebagai seorang pelakon dan penghibur berkualiti serta berpotensi besar.

"Justeru, untuk setiap cabaran baharu yang akan datang, saya siap untuk memberikan 100 peratus dan buat sebaiknya.

"Saya harap dapat diberi lebih peluang dalam industri hiburan tanah air seperti drama, filem dan program realiti," katanya.

Pernah membintangi filem Sangkar, Pulau dan drama Dukun Diva, Dia Bukan Bidadari serta banyak lagi, Sanjna tidak mengehadkan pembabitannya dalam lakonan semata-mata.

Terbaharu, Sanjna turut mempamerkan reputasi cemerlang sebagai anggota Majakelat yang menjuarai program Mega Spontan 2023.

Bagi Sanjna, terbabit dalam program itu memberikan 1,001 pengalaman berharga buatnya. Bukan sekadar menjadi rapat dengan otai-otai industri termasuk Adlin Aman Ramli, Joey Daud dan Mamat Sepah, dia juga belajar erti usaha tanpa jemu.

"Saya amat terharu dan sangat gembira kerana kumpulan Majakelat muncul sebagai pemenang dalam Mega Spontan. Apabila saya menyertai pertandingan itu, matlamat saya hanyalah untuk memberikan yang terbaik, didorong oleh semangat bersaing tinggi.

"Semua tekanan dan debaran saya rasakan setiap minggu berbaloi sangat apabila kami diumumkan sebagai juara. Secara jujurnya, selepas persembahan terakhir, saya sudah reda dengan apa-apa keputusan kerana saya tahu kami dah buat yang terbaik," ujarnya.

Sanjna yang juga Miss Supranational Malaysia 2018 kini bernaung sebagai artis WebTVAsia. Dia memulakan kerjaya seninya sejak 2019.