Pasti ramai yang terkejut apabila pasangan usahawan viral, Aleeya Zailan dan Azri Aziz menerima jumlah hadiah yang memberangsangkan setiap kali sesi siaran langsung di platform media sosial mereka.

Popular dengan keletah bersahaja dan perkongsian pelbagai konten masakan, Aleeya dan suaminya yang mesra digelar Big Boss hakikatnya menggunakan wang terkumpul dari hadiah sesi siaran langsung dengan cara bermanfaat!

"Alhamdulillah ramai yang menyokong malah kadang-kadang saya sendiri terdiam dan terharu dengan sokongan yang diberikan.

"Mereka tidak lokek memberikan hadiah kepada saya setiap kali saya live dan setiap hadiah yang diberikan itu mewakili nilai ringgit tertentu," kongsi Aleeya.

Baginya, usaha itu juga dapat memanjangkan pahala buat pengikutnya dan dimanfaatkan sebaik mungkin.



Bukan hanya kutipan hadiah berkenaan, Aleeya dan suami turut menambah sumbangan dengan wang peribadi mereka sendiri.

"Alhamdulillah saya diberikan rezeki yang murah, jadi hadiah itu saya kongsikan kepada mereka yang memerlukan. Pada masa sama saya panjangkan sedekah pengikut saya kepada pihak tertentu.

"Bagi saya, apabila menderma dan membantu mereka yang memerlukan. Itulah antara kepuasan saya dan suami dapat rasakan," katanya yang banyak membantu anak-anak dan golongan asnaf.



Baru-baru, pemilik perniagaan jenama Avenys ini mencuri perhatian apabila memasak sendiri hidangan untuk disumbangkan kepada masjid.

Aleeya dan suami yang dikenali sebagai Big Boss memasak sendiri 340 kilogram sambal sotong bagi penduduk menyambut sambutan Maulidur Rasul.

BACA: Masak Sendiri 340 Kilogram Sotong Untuk Sedekah Masjid, Ramai Puji Usaha Murni Aleeya Zailan & Suami!